طرز تهیه بامیه خوشمزه مخصوص ماه رمضان

بامیه یکی از شیرینی‌های خوشمزه ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی معمولاً در ماه رمضان در خانه همه ایرانی‌ها یافت می‌شود. اما به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در ماه‌های دیگر سال نیز در قنادی‌ها وجود دارد.

جالب است بدانید که طرز تهیه بامیه پیچیدگی خاصی ندارد و در صورت علاقه به شیرینی پزی می‌توانید خودتان به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم به طرز تهیه بامیه خوشمزه بپردازیم. اگر به این شیرینی علاقه دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بامیه خانگی

برای درست کردن بامیه باید دو مرحله اصلی را پشت سر بگذارید. به این ترتیب که ابتدا خمیر آن و سپس شربت آن را درست کنید. در ادامه مواد لازم برای تهیه بامیه آورده شده است. اگر قصد دارید این شیرینی را برای افراد بیشتر یا کمتری درست کنید، مقدار مواد اولیه را به همین میزان تغییر دهید.

طرز تهیه بامیه خوشمزه مخصوص ماه رمضان

مواد لازم برای درست کردن خمیر بامیه

  • آب ۱ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • نمک ۱/۸ قاشق چای خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • عسل (یا شربت بار) ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل نصف قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ بزرگ ۲ عدد

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه

  • آب ۱ لیوان
  • شکر ۲ لیوان
  • آب‌لیمو یا جوهر لیمو ۱/۸ قاشق چای‌خوری
  • پودر هل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر زعفران ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  •  گلوکز ۱ قاشق غذاخوری
  •  گلاب ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بامیه خوشمزه مخصوص ماه رمضان

مراحل تهیه بامیه

در طرز تهیه بامیه ابتدا باید آرد را با نمک مخلوط کرده و سپس آن را الک کنید تا به اصطلاح صاف شود.

در مرحله بعدی باید آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. در این زمان کره را از یخچال خارج کنید که به دمای محیط برسد. زمانی که کره کمی از حالت سفتی خارج شد، آن را به همراه عسل درون آب بریزید. کمی هم بزنید تا درون آب حل شود. حال باید اجازه دهید تا کره به خوبی با آب مخلوط شود و به دمای جوش برسد.

در مرحله بعدی نوبت به اضافه کردن آرد الک شده می‌رسد. باید آرد را به یک باره به این مایع اضافه کنید و دائماً هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. تا به این مرحله شما تقریباً نصف مراحل درست کردن خمیر بامیه را انجام داده‌اید. باید هم زدن را تا جایی ادامه دهید که فقط بوی خامی آرد گرفته شود. حال ظرف را از روی شعله بردارید تا دمای آن متعادل شود.

افزودن تخم مرغ و وانیل

در این مرحله باید تخم مرغ و وانیل را به خمیری که در حال آماده سازی آن هستید اضافه کنید.

برای این کار کمی با دست داخل خمیر را گود کنید سپس یک عدد تخم مرغ و پودر وانیل را به آن بیفزایید. سپس می‌توانید تخم مرغ دوم را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید این مرحله، مرحله بسیار مهمی است. خمیر به دست آمده باید چسبناک و یکدست باشد. در صورتی که خمیر خیلی سفت بود باید به آن نصف تخم مرغ دیگر اضافه کنید.

ماسوره زدن

پس از آماده شدن خمیر باید عمل ماسوره زدن را انجام دهید. برای این کار یک ماسوره آچاری را درون یک قیف محکم قرار دهید. سپس سر قیف را با توجه به اندازه ماسوره قیچی کنید. حال خمیر بامیه را به درون قیف ریخته و سر قیف را محکم گره بزنید تا مواد آن خارج نشود.

ماسوره زدن

پس از آماده شدن خمیر باید عمل ماسوره زدن را انجام دهید. برای این کار یک ماسوره آچاری را درون یک قیف محکم قرار دهید. سپس سر قیف را با توجه به اندازه ماسوره قیچی کنید. حال خمیر بامیه را به درون قیف ریخته و سر قیف را محکم بپیچانید تا مواد از آن بیرون نریزد.

سرخ کردن بامیه‌ها

پس از آن باید به اندازه ۳ سانتی متر درون ماهیتابه روغن بریزید. سپس بامیه‌ها را به هر اندازه‌ای مایل بودید از ماسوره خارج کنید و سر آن را قیچی کنید و درون روغن بریزید. توجه داشته باشید که بامیه‌ها باید کاملاً درون روغن غوطه‌ور شوند. پس از اینکه بامیه‌ها سرخ شدند، آنها را از روی حرارت بردارید و درون ظرفی بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

طرز تهیه شربت بامیه

برای درست کردن شربت بامیه، آب، آب لیمو و شکر را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. لازم به ذکر است که در این مرحله نیازی به هم زدن مواد نیست. پس از به جوش آمدن مایع، باید آب، هل، گلوکز و زعفران را به آن بیفزایید و کمی هم بزنید تا همه مواد یکدست شود. در ادامه شربت را روی بامیه‌ها بریزید. اما حتماً آنها را درون ظرفی قرار دهید که شربت اضافه از آن خارج شود.

جمع بندی

همان‌طور که خواندید طرز تهیه بامیه اصلاً پیچیده نیست و می‌توانید آن را در کمتر از یک ساعت تهیه کنید. برای این کار نیاز به مواد اولیه این شیرینی دارید. البته در صورتی که قصد داشته باشید به صورت فوری این شیرینی را درست کنید، می‌توانید همه مواد اولیه را به صورت یک جا از فروشگاه‌های اسنپ مارکت خریداری کنید و در زمان کم تحویل بگیرید. در غیر این صورت راه حل ساده‌تری نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید با طرز تهیه حلیم مخصوص ماه رمضان آشنا شوید حتماً این مقاله را بخوانید.

کد خبر 569082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.