لزوم پرهیز از رفتارهای پوپولیستی در مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شایسته است انسان به طور جدی از انجام خصلت‌های زشت و کارهای نمایشی و روش‌های پوپولیستی برای فریب و جلب افکار عمومی پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد عامری‌سیاهویی امروز _یکشنبه، بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ در نطق پیش از دستور خود در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: ریا یعنی نشان دادن و وانمود کردن چیزی از اعمال حسنه برای منزلت یافتن در قلوب مردم و ایجاد شهرت، دیانت و امانت برای فریب افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه بسیار اتفاق می‌افتد که شخص ریاکار خود نیز متوجه نیست که ریا در اعمال وی رخنه کرده است، ادامه داد: حیله‌گری شیطان و نفس به قدری دقیق و باریک است که ریاکار گمان می‌کند کارهایش برای خدا است، اما در باطن برای غیر خدا است. کار حق را انجام می‌دهد، اما اراده و انگیزه باطل دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص مضرات ریا از نگاه دین، تصریح کرد: طبق آموزه‌های دینی، ضرر ریا برای ایمان، بیشتر از ضرر دو گرگ است که بر گله بی‌چوپان رها شود.

وی ادامه داد: شایسته است انسان از انجام خصلت‌های زشت و کارهای نمایشی و روش‌های پوپولیستی برای فریب و جلب افکار عمومی، به طور جدی پرهیز کند.

سیاهویی خاطرنشان کرد: آفت ریا و رساندن آن به گوش مردم، جهت جلب قلوب و ایجاد شهرت در دل آن‌ها به معنای خاکستر شدن و از بین رفتن اعمال صالح است. از خداوند متعال می‌خواهیم در ماه با عظمت رمضان، بتوانیم ریای حاکم بر قلب غبارآلودمان را با اخلاص از وجود خود دور کنیم.

کد خبر 568929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.