عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۷ فروردین

در این بسته خبری در مورد عرضه آپدیت جدید سامسونگ برای گوشی قدیمی Galaxy Note ، جدیدترین گوشی پرچمدار سونی، انتشار مرورگر کریپتو اوپرا برای آیفون و آیپد و ویوو اس ۱۵ و ویوو اس ۱۵ پرو در لیست گواهی TENAAمی‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

لپ تاپ HP Omen 16 یک ماشین معجزه گر نیست، اما کافی است

در این مطلب به صورت کامل لپ تاپ HP Omen 16 را بررسی کرده و مزایا و معایب این لپ تاپ، مشخصات آن، ویژگی های پردازنده، کارت گرافیک، نمایشگر و… را شرح دادیم. اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ قدرتمند دارید، نقد و بررسی لپ تاپ HP Omen 16 را به صورت کامل بخوانید.

یک ماشین معجزه‌گر نیست، اما کافی است. لپ تاپ اچ پی Omen 16 با پردازنده Ryzen AMD در مصارف بازی‌ها کم مصرف، اما قدرتمند است. مانند بسیاری از رقبای فعلی، HP Omen از صفحه نمایش ۱۶ اینچی استفاده می‌کند. از این رو یک لپ تاپ گیمینگ قابل حمل است که همچنان تصویر بزرگ و دلپذیری را در همان زمان ارائه می دهد. این لپ تاپ در دو نسخه کیفیت صفحه نمایش عرضه شده است:

یا Full HD یا QHD را می‌توان به عنوان اندازه وضوح صفحه نمایش انتخاب کرد. در مورد پردازنده، این به شکل AMD Ryzen سری پردازنده آن است که می‌توان از Ryzen 5 تا Ryzen 9 را به عنوان قلب تپنده HP Omen ۱۶ انتخاب کرد.

اپل روی یک سیستم‌عامل جدید برای خودرو الکتریکی خود کار می‌کند

تاکنون شایعات زیادی درباره خودروی الکتریکی اپل یا همان Apple Car منتشر شده است. حالا شایعه جدیدی درباره این خودرو منتشر شده و آن اینکه اپل قصد دارد یک سیستم‌عامل اختصاصی و یکپارچه برای آن عرضه بکند.

این سیستم عامل ظاهراً شبیه سیستم خودروی خودران تسلا خواهد بود که مسئولیت کنترل رانندگی و سرگرمی‌های داخل آن را بر عهده دارد.

اپل شرکتی است که همیشه از سیستم عامل‌های اختصاصی خودش روی محصولاتش استفاده می‌کند و در مورد خودروی برقی خود نیز احتمالاً چنین خواهد کرد. شاید فکر کنید اپل ممکن است از سیستم Car Play برای خودروی برقی خود استفاده بکند اما شایعه امروز این موضوع را رد کرده است.

عرضه آپدیت جدید سامسونگ برای گوشی قدیمی Galaxy Note 9

اگرچه سامسونگ برنامه‌های بروزرسانی محصولات خود را طی سالیان گذشته تغییرات زیادی داده، اما بعضی گوشی‎‌های پرچمدار این شرکت همچنان جزو محصولات محبوب این شرکت هستند که میتوان به گوشی گلکسی نوت ۹ با عمر نزدیک به چهار سال اشاره کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۱، سامسونگ گوشی پرچمدار Note خود را از سال ۲۰۱۸ به برنامه به روز رسانی سه ماهه منتقل کرد. از نظر تئوری از آن زمان باید فقط دو بار به روز می شد.

با این حال، طی شش ماه گذشته، این گوشی سه بار در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه به روز شده است. اکنون، ما یک به‌روزرسانی سامسونگ گلکسی نوت ۹ برای آوریل ۲۰۲۲ داریم که پچ امنیتی اندروید مارس ۲۰۲۲ را به همراه دارد (به ازای Droid-Life). این چهار به روز رسانی در شش ماه است.

سری آیفون ۱۴ به گران‌ترین گوشی‌های اپل در تاریخ تبدیل می‌شود؟

هرچه به زمان معرفی نسل بعدی آیفون‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، گزارش‌های بیشتری درباره آن‌ها منتشر می‌شود و حالا جدیدترین اطلاعات، قیمت آن‌ها را فاش می‌کند که در صورت صحت داشتن، سری آیفون ۱۴ گران‌ترین گوشی‌های اپل در تاریخ خواهد بود و بالاترین مدل این خانواده احتمالاً قیمتی نزدیک به دو هزار دلار داشته باشد.

در سال‌های اخیر گوشی‌های اپل تقریباً ثابت باقی مانده و قیمت مدل‌های استاندارد از ۶۹۹ دلار و مدل‌های پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که اپل امسال می‌خواهد تغییری در سیستم قیمت‌گذاری‌اش ایجاد کند و قیمت آن‌ها را افزایش دهد.

با حذف نسخه مینی از نسل بعدی آیفون‌ها، ارزان‌ترین گوشی اپل قیمتی برابر ۷۹۹ دلار خواهد داشت. مدل مینی جای خودش را به نسخه مکس می‌دهد که ۱۰۰ دلار از مدل استاندارد گران‌تر خواهد بود.

اوپو K10 اولین گوشی بازار خواهد بود که تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ عرضه می‌شود

جدیدترین گوشی اوپو متعلق به سری K10 به تازگی در لیست گواهی TENAA قرار گرفته است و برخی از مشخصات فنی آن مانند تراشه و نمایشگر لو رفته است.

چندی پیش بود که اوپو K10 پرو در لیست گواهی TENAA قرار گرفت و حالا نوبت به عضو دوم سری موسوم به اوپو K10 شده است تا گواهی TENAA را کسب کند. براساس لیست این گواهی چینی، اوپو K10 به تراشه میان‌رده دایمنسیتی ۸۰۰۰ مجهز خواهد بود و به اولین گوشی بازار بدل خواهد شد که با این تراشه عرضه می‌شود. به علاوه، طراحی دوربین اوپو K10 از زبان طراحی جدید این تولیدکنند چینی که شامل دو ماژول بزرگ دایره‌ای می‌شود، بهره می‌برد.

طبق مشخصات فنی لیست شده در گواهی TENAA، اوپو K10 از نمایشگر حفره‌دار LTPS ال‌سی‌دی ۶.۵۹ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی برخوردار است که میزبان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. در پنل پشتی گوشی جدید اوپو نیز دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی قرار دارد که همراه با فلش LED خواهد بود.

ویوو اس ۱۵ و ویوو اس ۱۵ پرو در لیست گواهی TENAA قرار گرفتند

همانطور که قبلاً نیز اعلام شده بود، ویوو برنامه جدی برای دو ماه پیش رو دارد و قصد دارد تا از سری پرچمدار ویوو X80 شامل سه مدل ویوو X80، ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس در اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی (اوایل اردیبهشت) رونمایی کند. به علاوه، دیگر گوشی جدید این تولیدکننده موسوم به ویوو T1 نیز در بازه زمانی اردیبهشت خرداد رونمایی خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، جدیدترین سری میان‌رده ویوو به نام سری ویوو اس ۱۵ شامل دو مدل اس ۱۵ و اس ۱۵ پرو در لیست گواهی TENAA قرار گرفت و بخشی از مشخصات فنی آن‌ها فاش شد.

طبق لیست TENAA، ویوو اس ۱۵ با شناسه مدل 72199A از نمایشگر ۶.۶۲ اینچی با نرخ نوسازی بالا و پنل امولد بهره خواهد برد. به علاوه، منبع تغذیه ویوو اس ۱۵ باتری ۴۵۸۰ میلی‌امپر ساعتی خواهد بود که در مقایسه با نسخه قدرتمند سری حجیم‌تر است ولی همچنین باعث ضخیم‌تر شدن گوشی نیز شده است. در بخش نرم‌افزار ویوو اس ۱۵ از اندورید ۱۲ بهره می‌برد.

جدیدترین گوشی پرچمدار سونی

فهرست مشخصاتی که به تازگی توسط بنچمارک Geekbench منتشر شده نشان از بهبود عملکرد گوشی Sony Xperia 1 IV نسبت به مدل قبلی خود دارد.

مشخصات گوشی Sony Xperia1 IV به تازگی توسط بنچمارک Geekbench منتشر شده است. این مشخصات حاکی از ارتقای این گوشی در عملکرد پردازنده مرکزی است.

لیست مشخصات جدیدی که توسط بنچمارک Geekbench منتشر شده به گوشی Sony Xperia 1IV مرتبط شده که نشان دهنده بهبود عملکرد تک هسته‌ای آن نسبت به نسخه قبلی است. در هفته‌های اخیر تبلیغاتی پیرامون Xperia 1IV منتشر شده است و این جزئیات جدید Geekbench می‌تواند به عرضه قریب‌الوقوع آن اشاره کند. اگرچه هنوز هیچ تایید رسمی وجود ندارد، احتمال دارد این گوشی در ماه مه ۲۰۲۲ ارائه شود.

نسل بعدی اپل واچ چگونه خواهد بود؟

اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید، اپل واچ سری هشت احتمالاً امسال یکی از بهترین نسخه‌هایی خواهد بود که با تغییرات بیشتری روانه بازار خواهد شد. نسل هشتم ساعت هوشمند اپل، امسال احتمالاً از طراحی مشابه اما تغییرات بیشتر در مشخصات فنی برخوردار خواهد بود. شما می‌توانید برای خرید ساعت هوشمند اپل به سایت بازرگانی سیب مراجعه کرده و یک خرید ایده‌آل و حساب شده داشته باشید.

می‌توانید بهترین قیمت آیفون ۱۳ را هم بررسی کرده و به‌عنوان یک مکمل مناسب برای اپل واچ، روی خرید آیفون ۱۳ پرو مکس و دیگر مدل‌ها هم فکر کنید. بازرگانی سیب، امکان خرید اقساطی و بدون استرس را در اختیار شما قرار دارده است.

ظاهراً اپل واچ قرار است که بدون تغییر خاصی روانه بازار شود. این روند از سال ۲۰۱۶ به‌همین صورت بوده است و ما طراحی کاملاً مشابهی را در طول سال‌های اخیر داشتیم؛ البته سال گذشته و با عرضه اپل واچ هفت شاهد یک بهینه‌سازی بوده و نمایشگرهای بزرگی را در یک بدنه منحنی‌تر داشتیم. به‌همین دلیل، احتمال کمی وجود دارد که امسال تغییرات خاصی در زمین طراحی این ساعت هوشمند شاهد باشیم. اپل واچ هشت می‌تواند از زبان طراحی آیفون جدیدتر با لبه‌های صاف هم پیروی کند. به‌روزرسانی‌هایی که شایعات آن پیش‌تر هم به گوش رسیده بود، احتمالاً تغییر نکردن خاص در طراحی را بیش از پیش اثبات می‌کنند.

مرورگر کریپتو اوپرا برای آیفون و آیپد منتشر شد

اوپرا نسخه iOS مرورگر کریپتو خود را که برای دسترسی به وب سه طراحی شده است با قابلیت‌هایی مثل کیف پول رمزارز، منتشر کرد.

اوپرا اعلام کرده مرورگر مبتنی‌بر بلاک چین این شرکت هم برای افرادی که قبلاً با ارزهای دیجیتال آشنایی دارند و هم برای کاربران تازه‌وارد به حوزه‌ی رمزارزها طراحی شده است. کیف پول داخلی این مرورگر از فناوری بلاک چین اتریوم، پالی گان و Celo پشتیبانی می‌کند و اوپرا قصد دارد در آینده اکوسیستم‌های بیشتری را با این مرورگر ادغام کند. کاربران این مرورگر می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات، رمزارز خریداری کرده و توکن‌های پشتیبانی‌شده را ارسال و دریافت کنند. علاوه‌براین امکان متصل کردن کیف پول‌های موجود کاربران به‌شرطی‌که با ماشین مجازی اتریوم در کیف پول داخلی این مرورگر سازگاری داشته باشند، فراهم است.

مرورگر کریپتو اوپرا همچنین از قابلیتی به‌نام Crypto Corner بهره می‌برد که خبرها و اطلاعات مروبط به ارزهای دیجیتال را به‌همراه رویدادها، ایردراپ‌ها و پادکست‌ها جمع‌آوری می‌کند تا به کاربران کمک کند همیشه از آخرین اطلاعات در این حوزه مطلع باشند.

کد خبر 568789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.