ماجرای گریه بروجردی در منطقه صعب‌العبور

بی‌سیم، خبر محاصره شدن تعدادی از رزمندگان را داد، آن‌هم در منطقه‌ای صعب‌العبور؛ شهید بروجردی و دیگر فرماندهان حاضر در آنجا، ناراحت و نگران شده بودند، هیچ راه‌حلی برای رهایی نیروهای محاصره شده پیدا نمی‌کردند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخشی از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» به روایت یکی از هم‌رزمان شهید بروجردی آمده است: «بروجردی بلند شد، وضو گرفت و به نماز ایستاد، نمازی پر از حضور خدا.

بعد از نماز بر اثر خستگی خوابش برد، بعد از چند دقیقه ناگهان از خواب پرید، سراسیمه به سوی نقشه عملیاتی دوید، مدتی به نقشه زل زد بعد با صدای بلند همه فرماندهان را صدا زد و طرحی را برای کمک به نیروهای در محاصره مطرح کرد؛ طرحی نو که همه را به تعجب وا داشت.

همه موافق این طرح بودند. با اجرای طرح، محاصره شکسته شد و رزمندگان محاصره شده، آزاد شدند. با خوشحالی به سمت بروجردی رفتم، در مورد طرح سوال کردم. اشک در چشمانش حلقه زد و گفت: هر وقت با مشکلی مواجه می‌شوم به نماز می‌ایستم و به ائمه اطهار توسل می‌کنم. این کار راه‌هایی را جلوی رویم باز می‌کند.

به گزارش ایمنا، کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» روایتی از زندگی‌نامه شهید محمد بروجردی به قلم نصرت الله محمودزاده است که توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

بروجردی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود که توانست با حسن برخورد و ابتکار عمل‌هایی که داشت، کنترل منطقه کردستان را به ایران باز گرداند؛ از این جهت، او را مسیح کردستان نامیدند.

کد خبر 568761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.