آغاز حذف فیش‌های کاغذی در حوزه عوارض شهری

شهردار کاشان از حذف فیش‌های کاغذی و ایجاد سازوکار عرضه فیش‌های عوارض نوسازی و صنفی به صورت الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسن بخشنده‌امنیه» امروز _شنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس تصمیم مدیریت شهری، تمام فیش‌های کاغذی در زمینه پرداخت عوارض نوسازی و صنفی حذف شده است و از این پس، خدمات این حوزه به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه روش سنتی صدور قبوض کاغذی علاوه بر هزینه‌های اجرایی و مصرفی، چالش‌های زیست‌محیطی به همراه دارد، افزود: هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی و خطاهای ناشی از آن نیز مسئله دیگری است که در روش پرداخت قبض به صورت کاغذی با آن مواجه هستیم.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: در تبدیل قبض کاغذی به الکترونیک، علاوه بر حداقلی شدن هزینه نیروی انسانی در شهرداری‌ها، مراجعه غیرضروری حضوری شهروندان حذف شده است و در زمان و منابع مصرفی، صرفه‌جویی قابل توجهی انجام می‌شود.

بخشنده‌امنیه، افزایش کارایی و سرعت عملکرد در ارزیابی داده‌ها و اطلاعات را مزیت مهم دیگر تبدیل قبوض کاغذی به سازوکار الکترونیک دانست و تصریح کرد: در این روش، اطلاعات قبض‌ها بسیار سریع‌تر در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد و به تبع آن، فرایند تعیین و وصول مطالبات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی به شفافیت‌محوری و عدالت‌مداری به عنوان دو رویکرد این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: توسعه سازوکارهای الکترونیکی، علاوه بر تقویت شفافیت در مجموعه شهرداری، از بروز تبعیض و فساد مبتنی بر ارتباطات غیرقانونی در حوزه عوارض شهری جلوگیری می‌کند.

شهردار کاشان، تحقق شهر هوشمند را یکی از اهداف کلان شهرداری خواند و افزود: اگرچه برای تحقق عینی این مطالبه، نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها هستیم، اما اصلاح روندها با محوریت تبدیل شیوه‌های سنتی به روش‌های الکترونیک می‌تواند مسیر تحقق این هدف را هموارتر کند.

کد خبر 568753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.