۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تاثیر پیاده‌روی در حفظ سلامت

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که فعالیت بدنی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌روی به بهبود سلامت جسمی و روانی افراد کمک شایانی می‌کند؛ برای انجام دادن این فعالیت ورزشی به تجهیزات ورزشی خاصی نیاز ندارید. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر پیاده‌روی بر سلامت، مطالعه جدیدی انجام و گروهی از افراد را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هر هزار قدم پیاده‌روی کردن، خطر مرگ‌ومیر را ۲۸ درصد کاهش می‌دهد. افرادی که روزانه بیش از دو هزار قدم بدون وقفه برمی‌دارند، ۳۲ درصد کاهش مرگ‌ومیر داشتند.

به گفته محققان، افراد میانسالی که هر روز بیشترین قدم را برمی‌دارند، ۴۳ درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلاء به دیابت و ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به فشار خون بالا قرار دارند. همچنین زنان شرکت‌کننده در این مطالعه که بالاترین تعداد قدم را برداشته بودند ۶۱ درصد کمتر از زنانی که کمتر پیاده‌روی کرده بودند در معرض چاقی قرار داشتند. افرادی که حداقل هفت هزار قدم در روز راه می‌رفتند، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دادند در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که فعالیت بدنی، یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت استرس و تقویت خلق و خو است؛ در عین حال خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. متخصصان حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در هفته یا حدود ۳۰ دقیقه در روز برای پنج روز در هفته را توصیه می‌کند. با وجود این که قرار گرفتن در فضای باز در مناطقی که دارای فضای سبز است، فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد؛ اما پیاده‌روی در هر مکان مانند داخل خانه، باشگاه یا مرکز خرید نیز می‌تواند مزایایی داشته باشد.

کد خبر 568701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.