آغاز ساخت مجسمه «نوید عکاس»

شهردار بندرانزلی از آغاز ساخت مجسمه «جبار نوید» عکاس قدیمی و محبوب این شهر خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «جبار نوید» عکاس قدیمی و محبوب بندرانزلی، چندین دهه در بلوار ساحلی با ثبت تصاویر بسیاری شهروندان و گردشگران لحظات و خاطرات خوشی را برای آن‌ها رقم زده است؛ بنابراین مدیریت شهری تصمیم گرفت با ساخت مجسمه این عکاس پیشکسوت، از زحمات وی قدردانی کند.

وی با بیان اینکه از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر باید تا زمانی که زنده هستند، قدردانی کنیم، افزود: جبار نوید به جهت سال‌ها فعالیت عکاسی در بلوار ساحلی، برای مردم بندرانزلی حس نوستالژیک دارد و ساخت مجسمه این هنرمند از مطالبات اصلی تعداد زیادی از شهروندان بود.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود ساخت مجسمه، سال گذشته انجام و همزمان با عید نوروز رونمایی شود؛ اما به دلیل قیمت بالای پیشنهادی مجسمه‌سازان، فرایند ساخت اندکی به تأخیر افتاد.

خلیلی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه شهرداری با مجسمه‌ساز مقرر شده است ساخت مجسمه به اندازه پیکر طبیعی جبار نوید با هزینه‌ای به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال، ظرف مدت دو ماه به اتمام برسد، تصریح کرد: مجسمه در پله ورودی بلوار ساحلی، محل عکاسی این هنرمند پیشکسوت نصب و مراسم رونمایی و تجلیل ویژه از وی برگزار می‌شود.

وی گفت: ساخت و نصب مجسمه و سردیس مفاخر و مشاهیر علمی و هنری و قهرمانان ورزشی بندرانزلی در برنامه و دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، «جبار نوید» معروف به «نوید عکاس» متولد ۱۲۹۵ در بندرانزلی است و این هنرمند پیشکسوت با بیش از نیم قرن فعالیت عکاسی در این شهر از احترام و محبوبیت زیادی در بین شهروندان برخوردار است.

کد خبر 568671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.