صدور موافقت ‌اصولی برای احداث طرح‌های گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور موافقتنامه اصولی برای ایجاد ۲۰ طرح گردشگری در گیلان خبر داد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، ولی جهانی اظهار کرد: در نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری برای ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان که در دفتر معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد، با بررسی ۳۹ طرح متقاضی برای ۱۹ طرح زیرساختی موافقت اصولی صادر شد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل یک هتل‌، دو هتل آپارتمان، یک میهمان‌پذیر، هشت اقامتگاه بوم‌گردی، دو سفره‌خانه‌سنتی و پنج مجتمع گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان اضافه کرد: پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور مبلغی بالغ بر ۶,۵۴۰ میلیارد ریال بوده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۲۸۰ نفر نیز اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی افزود: از درخواست‌های مذکور، ۱۵ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی گردشگری به مسکونی بوده که به دلیل حفظ سرانه کاربری گردشگری و جلوگیری از تفکیک این‌گونه عرصه‌ها که در عمل کوچک شدن شدن قطعات امکان اجرای ضوابط تأسیسات گردشگری را با مشکل مواجه خواهد کرد، در کمیته یاد شده مخالفت شد. مقرر شد درباره پنج پرونده نیز به دلیل نقص مدارک، پس از رفع نواقص برای تصمیم‌گیری در کمیته فنی آتی طرح موضوع شود.

کد خبر 615646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.