انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی در طول فعالیت دولت سیزدهم برای مددجویان تحت پوشش ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان بهزیستی، علی محمد قادری در سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از رشادت‌های خانواده شهداست.

وی افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان امدادی، اورژانسی و حمایتی بوده که این شجره طیبه بیش از ۴۰ سال است که خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان یک جامعه آماری گسترده دارد که بالغ بر هفت میلیون نفر مخاطب دارد و این جامعه انواع خدمات را از سازمان به اتصال شرکای اجتماعی که مردم هستند دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: براساس ظرفیت سیاست کلی تأمین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد موظف هستیم از ظرفیت آحاد گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کنیم که خدمات شایسته به جامعه هدف ارائه شود.

قادری ادامه داد: بهزیستی سازمان تخصصی است که بخشی از جامعه هدف آن به هر دلیلی نقص در جسم آن به‌وجود آمده است که آنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید براساس گشایشی که در بودجه بهزیستی شده است بودجه امسال به صورت برنامه محور پیش برویم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: امیدواریم امسال برنامه‌های برای توانمندسازی جامعه هدف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش ساخته می‌شود، افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی است.

قادری اظهار کرد: تاکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی یادآور شد: امسال از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت که برنامه‌ریزی شده در صنایع متناسب با سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال پایدار استفاده شود.

قادری افزود: در تلاش هستیم برای ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی، اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

کد خبر 568608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.