در مسیر رسیدن به شهر ایمن متوقف نمی‌شویم

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، گفت: چهارمین جشنواره شهر ایمن امسال در شیراز با شعار «داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» برگزار می‌شود و در مسیر رسیدن به شهر ایمن متوقف نمی‌شویم.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، محمدهادی قانع با اشاره به اجرای چهارمین جشنواره شهر ایمن امسال در شیراز، اظهار کرد: برگزاری جشنواره شهر ایمن در سه مرحله طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ با آموزش بیش از ۳۰ هزار شهروند و ۲۵۰۰ بازدید پیشگیرانه، شهر شیراز را به عنوان شهر ایمن آماده کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدا و در سال ۱۳۹۷ این جشنواره با هدف آگاه سازی و تشویق شهروندان و ایجاد بستری برای آشنایی آحاد جامعه بوده است، ادامه داد: این جشنواره با این فعالیت فرهنگی، بازدیدهای ایمنی را از مراکز درمانی، مراکز آموزشی، ادارت و سازمان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، مناطق شهرداری و مجتمع‌های تجاری آغاز کرد که نتیجه آن بازدید بیش از ۴۰۰ مرکز و آموزش ۲۰ هزار شهروند شیرازی و در نهایت کاهش ۴۷ درصدی حوادث بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، تصریح کرد: مرحله دوم این فعالیت در سال ۱۳۹۸ طبق برنامه ریزی‌های انجام شده اولیه در فضای گسترده‌تری انجام شد و به آموزش وسیع مجتمع‌های مسکونی و بازدید از ۱۵ هزار مجتمع مسکونی پرداخته شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی سازمان آتش‌نشانی شیراز تأمین ایمنی‌شهری است، گفت: سازمان آتش‌نشانی شیراز بعد از برگزاری موفق دو جشنواره شهر ایمن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در سال ۱۴۰۰ و همزمان با کاهش بیماری کرونا، نسبت به برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان اقدام کرد.

قانع خاطرنشان کرد: این جشنواره با محوریت محلات، مساجد، مدارس، بسیجیان، داوطلبان حوزه حمل‌ونقل از ۷ مهر ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با بزرگداشت مقام آتش نشان آغاز و در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با آموزش ۷۷۷۴۰ شهروند و بازدید ایمنی ۱۰۲۰ منطقه به پایان رسید.

وی در خصوص آموزش‌های انجام شده در قالب سومین مرحله جشنواره، اظهار کرد: پس از سپری شدن پنج ماه از جشنواره مذکور و با همکاری و همت کارشناسان و نیروهای داوطلب سازمان آتش‌نشانی بازدید ایمنی از ۸۵۳ مدرسه و آموزش به ۷۲۰۷۲ دانش‌آموز، بازدید ایمنی از پایگاه‌های بسیج و آموزش هزار و ۲۰ نفر از بسیجیان انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: علاوه بر این بازدید ایمنی از ۲۲ محله پر خطر و آموزش ایمنی ۱۱۷۳ نفر از شهروندان محلات، بازدید ایمنی از ۱۰۵ مسجد و آموزش ۲۰۸۱ نفر از خادمین و نمازگزاران و آموزش ۱۳۹۴ نفر از رانندگان اتوبوس تاکسی و تشکیل تیم‌ها تاکسی آتش نشان در دستور کار این سازمان قرار گرفت و با موفقیت سپری شد.

قانع با تاکید بر اینکه در مسیر رسیدن به شهر ایمن متوقف نمی‌شویم، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چهار سال گذشته، چهارمین مرحله این جشنواره با شعار «داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز و تکمیل کننده تلاش‌های چهار ساله آتش نشانان شیراز خواهد شد.

کد خبر 568167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.