رویکرد جدید بوستون برای سبزسازی شهر

شهردار بوستون، مرکز و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا، در نظر دارد حمل‌ونقل کودکان و نوجوانان شهر را در مسیر خانه تا مدرسه، از طریق اتوبوس‌های الکتریکی تسهیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی ۲۰ دستگاه اتوبوس الکتریکی به ناوگان حمل‌ونقل مدارس سراسر بوستون اضافه خواهد شد که قانون طرح نجات آمریکا، مسئولیت پرداخت هزینه لازم برای خرید این وسایل نقلیه را به عهده گرفته است. در واقع، مدیران در نظر دارند به منظور ترویج طرح سبزسازی شهر، اتوبوس‌های الکتریکی را جایگزین وسایل نقلیه عمومی قبلی کنند تا از این طریق، انتشار گازهای آلاینده در بخش حمل‌ونقل را به حداقل برسانند. اقدامات بوستون در این راستا، از تعویض اتوبوس‌های مدارس آغاز خواهد شد و به تدریج، خودروهای برقی، سراسر حمل‌ونقل عمومی شهر را از آن خود خواهد کرد. جالب است بدانید که طرح سبزسازی حمل‌ونقل مدارس به اشتغال‌آفرینی نیز کمک زیادی خواهد کرد و به ویژه، در ایجاد مشاغل سبز از طریق تولید و فعالیت خودروهای الکتریکی سهیم خواهد بود.

رویکرد جدید بوستون برای سبزسازی شهر

الکتریکی‌سازی ناوگان بوستون

مدیران بزرگ‌ترین شهر ایالت ماساچوست در نظر دارند طرح جایگزینی اتوبوس‌های قدیمی با الکتریکی را به طور آزمایشی، ابتدا از مدارس شهر آغاز کنند که در این راستا، تعداد ۲۰ اتوبوس برقی مسئولیت حمل دانش‌آموزان در مسیرهای بین منازل تا مدارس را به عهده می‌گیرد. طرح آزمایشی به زودی پیاده می‌شود که در صورت رضایت‌بخش بودن نتیجه آن، طی هشت تا ۱۰ ماه آینده، اتوبوس‌های الکتریکی به طور کامل حمل دانش‌آموزان به مدارس را به عهده خواهد گرفت. البته مدیران بوستون ادعا کرده‌اند در طرح نهایی خود، اتوبوس‌هایی برقی با اندازه کوچک‌تر از نوع کنونی آن‌ها را وارد خیابان‌های سراسر شهر خواهند کرد، ضمن این‌که ناوگان اتوبوسرانی بوستون نیز به طور کامل با این نوع خودروهای جدید جایگزین خواهد شد.

شهردار بوستون همچنین قصد دارد به نظرسنجی در میان سرمایه‌گذاران شهر بپردازد و آن‌ها را به سهیم شدن در پرداخت هزینه‌های خرید اتوبوس‌های جدید و در عوض، بهره‌مندی از مزایای مالی آن‌ها دعوت کند. بدون شک، مشارکت سرمایه‌داران به تهیه اتوبوس‌های الکتریکی به جایگزینی هرچه سریع‌تر و بیشتر آن‌ها با وسایل نقلیه عمومی قبلی منجر خواهد شد و این امر به سهم خود می‌تواند کاهش انتشار گازهای آلاینده و در نهایت، سبزسازی شهر را در پی داشته باشد.

رویکرد جدید بوستون برای سبزسازی شهر

کد خبر 568112

برچسب‌ها