عزم شهرهای ایرلند برای کاهش زباله‌های پلاستیکی

روزانه ۵۶۰ هزار فنجان قهوه در ایرلند به دفن‌گاه‌ها یا مراکز زباله‌سوزی ختم می‌شود و مسئولان تلاش می‌کنند اقداماتی را برای کاهش ضایعات انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر گالوی برای کاهش آلودگی پلاستیکی، کمپینی را علیه لیوان‌های یک‌بار مصرف راه‌اندازی کرد. این ابتکار که «از لیوان خود استفاده کنید!» نامیده می‌شود، وعده داده است که با معرفی لیوان‌های قابل استفاده مجدد در کافه‌ها، تعداد فنجان‌هایی را که به محل‌های دفن زباله وارد می‌شوند، به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. در حال حاضر چندین کافه تصمیم گرفته‌اند در این طرح شرکت کنند و شهرداری نیز حدود ۱۴۰۰ فنجان قابل استفاده مجدد را توزیع کرده است.

شهرداری اعلام کرده است که ایرلند سالانه ۲۰۰ میلیون فنجان قهوه دفع می‌کند که سرنوشت حدود ۵۶۰ هزار فنجان هر روز به محل‌های دفن زباله یا مراکز سوزاندن ختم می‌شود. این رقم شگفت‌انگیز آسیب‌های زیست‌محیطی بسیاری را می‌تواند به وجود بیاورد.

عزم شهرهای ایرلند برای کاهش زباله‌های پلاستیکی

مشتریان برای «قرض گرفتن» یک فنجان از یکی از ۱۰ کافه عضو کمپین باید یک یورو بپردازند. پس از آن، افراد می‌توانند هنگام بازگرداندن فنجان هزینه خود را دریافت کنند یا لیوان را در مکان دیگری که قهوه بعدی خود را خریداری می‌کنند، تعویض کنند.

بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های شهر اعلام کرده‌اند که طی چند هفته آینده به افرادی که فنجان‌های خود را به همراه داشته باشند، ۵۰ سنت تخفیف ارائه می‌دهند. این تصمیم تا حدی ناشی از نظرسنجی اخیر شورای شهر است که نشان می‌داد که از هر پنج ساکن، چهار نفر یک لیوان قابل استفاده مجدد را دارند.

به گفته شورای شهر، این اقدامات به کاهش قابل توجه زباله در سراسر شهر کمک می‌کند. علاوه بر این، مسئول آگاهی زیست محیطی گالوی، تیارنان مک کاسکر، توضیح داد که این حرکت به سمت یک روش دایره‌ای پایدار می‌تواند نقشی الهام بخش و پیشگام برای ایرلند داشته باشد و شهرهای بیشتری را متقاعد کند که این کمپین را دنبال کنند.

این کمپین همچنین دارای نماد فنجان سبز غول پیکری به نام Muggins است که در نقاط مختلف شهر حرکت می‌کند. این نماد قرار است مردم محلی و بازدیدکنندگان را ترغیب کند تا با هشتگ #useyourmug با این لیوان سلفی بگیرند و کمپین را به رسانه‌های اجتماعی معرفی کنند.

عزم شهرهای ایرلند برای کاهش زباله‌های پلاستیکی

کد خبر 568012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.