تشریفات عروسی و هزینه های متفاوت یک جشن

تعیین بودجه مراسم و تشریفات عروسی اولین و مهمترین گام برای عروس و داماد بشمار می‌رود.

شما نمی‌توانید برای خواسته‌ها و اهدافتان در مجلس عروسی برنامه‌ریزی کنید مگر آنکه حساب و کتاب جیب خود را داشته باشید. اما تخمین زدن هزینه‌های عروسی و بودجه‌ی مورد نیاز ممکن است برای بسیاری دلهره‌آور باشد.

شکی نیست که برگزاری یک جشن عروسی بی‌نقص این روزها هزینه بر بوده و یکی از مهمترین چالش‌ها در شروع زندگی مشترک محسوب می‌شود. اما شما هم می‌توانید با صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی دقیق به جشن عروسی دلخواه خود برسید.

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی

احتمالاً برای شما نیز مانند خیلی از عروس و دامادهای دیگر تخمین بودجه و هزینه‌های مراسم عروسی کاری دشوار به نظر برسد. زیرا تا به حال برای مراسمی در این ابعاد و با این تعداد مهمان برنامه‌ریزی نکرده‌اید. اما با رعایت چند نکته ساده آمادگی لازم را برای برگزاری جشن ازدواجتان کسب خواهید کرد. در این مطلب قصد داریم با پرداختن به همین نکات به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی و همچنین برگزاری جشنی رویایی با بودجه کم کمک کنیم. پس با ما همراه باشید:

پیش‌بینی هزینه‌ها توسط شرکت‌های خدمات مجالس عروسی

وقتی بودجه‌ی جشن عروسی خود را تعیین می‌کنید، بهتر است تمامی هزینه‌ها را به صورت جداگانه تخمین بزنید. تخمین هزینه‌ی بخش‌های مختلف مراسم عروسی به صورت جداگانه به شما کمک می‌کند تا دیدگاه واقع‌گرایانه‌تری نسب به بودجه و خواسته‌های خود پیدا کنید. برای مثال بهتر است ابتدا گشتی در مزون‌های لباس عروس بزنید و یا از پیج‌های اینستاگرام قیمت لباس عروس مورد علاقه خود را حدوداً پیدا کنید.

سپس به سراغ آتلیه و باغ عکاسی بروید و از قیمت‌ها و پکیج‌های آن‌ها آگاه شوید. بدین ترتیب می‌توانید بودجه‌ی عروسی خود را به درستی برای بخش‌های مختلف تقسیم کنید و بهترین راهکارهای صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی را نیز بیابید. هر چه زودتر بررسی جز به جز هزینه‌های عروسی را آغاز نمائید راحت‌تر به تمامی امور رسیدگی خواهید کرد، زیرا فرصت بیشتری برای جست و جو خواهید داشت و بهترین‌ها را با مناسب‌ترین قیمت برای جشن عروسی خود خواهید یافت.

تشریفات عروسی و هزینه های متفاوت یک جشن

فراموش نکنید تخمین زدن هزینه‌ی عروسی قرار است دیدگاهی کلی از بودجه‌ی مناسب و راهکارهای صرفه‌جویی را در اختیار شما قرار دهد. به عبارت دیگر، شما تنها قادر خواهید بود تا هزینه‌های مراسم عروسی را به صورت تقریبی حساب کنید و ممکن است محاسبات شما با مخارج تفاوت داشته باشد. هزینه‌های واقعی و نهایی مجلس عروسی به عوامل زیادی بستگی دارند. ممکن است شما به دلایل مختلف از بخش‌های از جشن مثل مراسم کیک و یا آتش بازی صرف نظر کنید و بر همین اساس هم هزینه‌های مراسم عروسی را کاهش دهید. بنابراین نمی‌توانید روی هزینه‌های تخمین‌زده شده به صورت صد در صد حساب باز کنید.

چگونه در هزینه‌های جشن عروسی صرفه‌جویی کنید؟

حال که مخارج بخش‌های مختلف جشن عروسی را به صورت جداگانه تخمین زده‌اید، وقت آن رسیده که بودجه‌ی خود را تا حد ممکن با این مخارج هماهنگ سازید. وقت برنامه‌ریزی برای جشن عروسی باید در ابتدا اولویت‌ها را برای خود مشخص نمائید. برای مثال برای برخی از عروس و دامادها عکس‌های عروسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین دلیل ممکن است ترجیح دهند هزینه‌ی بیشتری را صرف عکاسی عروس نمایند و در عوض سایر هزینه‌ها مثل تالار پذیرایی و یا باغ تالار عروسی را کاهش دهند. بدین ترتیب پولی که برای گرفتن جشن عروسی کنار گذاشته‌اید را صرف مهمترین آیتم‌ها خواهید کرد. در ادامه به پنج مورد از مهمترین نکاتی که باید هنگام برنامه‌ریزی برای بودجه عروسی در نظر بگیرید می‌پردازیم:

مدیریت هزینه‌ها با رزرو یک تشریفات عروسی خوب

شاید شما به بسیاری از هزینه‌های مختلف یک جشن عقد یا عروسی آشنا نباشید و این امر باعث شود تا مشکلاتی چه در بودجه بندی و چه در مدریت زمان و دیگر امور بوجود آید. از این جهت هماری با یک مجموعه تشریفات عروسی و خدمات مجالس یک ایده خوب به شمار می‌رود.

تشریفات مجالس

اگر بخش اعظم پول خود را تنها برای تالار پذیرایی خرج کنید دیگر پولی برای لباس عروس، آرایشگاه عروس، گل‌آرایی و موارد بیشمار دیگر باقی نخواهند ماند. می‌توانید در این مورد با تشریفات عروسی خوب مشورت نمائید و از آن‌ها کمک بگیرید. تشریفات عروسی ملل https://www.melalceremony.com/ می‌تواند همراه شما باشد.

تعداد مهمان‌ها را مشخص نمائید

بدیهی است که هرچه تعداد مهمان‌ها بیشتر باشد، هزینه‌های شما نیز افزایش خواهد یافت. گاهی می‌توانید با کاهش تعداد مهمان‌ها، جشن عروسی با کیفیت‌تری بگیرید. اگر تا به حال سری به تالارهای پذیرایی‌زده باشید حتماً متوجه شده‌اید که هزینه‌ی تالار با توجه به تعداد مهمان‌ها محاسبه می‌شود. یعنی به ازای هر یک مهمان اضافه باید مبلغ بیشتری را برای اجاره‌ی تالار عروسی پرداخت نمائید. بنابراین اگر از عهده‌ی چهارصد مهمان بر نمی‌آیید، از دعوت افراد غیر ضروری بپرهیزید. بدین شکل به اجاره‌ی باغ تالاری کوچک اما لاکچری بسنده کرده و مراسم عروسی رویایی خود را برگزار خواهید کرد.

لوکیشن تالار یا باغ عروسی خود را تغییر دهید

در برخی از شهرهای بزرگ اجازه‌ی تالار و باغ تالار عروسی هزینه‌هایی هنگفت برای عروس و داماد در پی خواهد داشت. مثلاً، اجاره یک تالار پذیرایی مجلل در شهر تهران احتمالاً برای عروس و دامادها گران تمام می‌شود. به همین خاطر نیز بسیاری از زوج‌های جوان تصمیم می‌گیرند مراسم عروسی خود را در باغ تالارهای اطراف تهران و یا کرج برگزار نمایند. به این صورت هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و هم باغ تالار شیک‌تری را برای جشن خود انتخاب می‌نمایند.

زمان و تاریخ جشن عروسی در هزینه‌ها تأثیرگذار است

همانطور که شما هم حدس می‌زنید برخی از تاریخ‌های خاص در تقویم طرفداران زیادی برای برگزاری جشن عروسی دارند. برای مثال اعیاد مذهبی مختلف و روزهای پنجشنبه و جمعه مجالس عروسی بیشتری برگزار می‌شوند. به همین دلیل نیز برگزاری مراسم عروسی در چنین روزهای برای شما هزینه بر خواهد بود. آتلیه‌های عروس، تالارهای پذیرایی، گلفروشی‌ها، مؤسسات کرایه اتومبیل و غیره برای ارائه خدمات در این ایام از شما پول بیشتری دریافت خواهند کرد. پس اگر بودجه شما محدود است، لزومی ندارد روزهای تعطیل و اعیاد مذهبی را برای جشن عروسی خود انتخاب کنید. با برگزاری مراسم در روزهای وسط هفته تا حد زیادی هزینه‌های عروسی را کاهش خواهید داد.

تم جشن عروسی را فراموش نکنید

جشن عروسی به خودی خود با شادی و خاطره‌های خوش بیشماری همراه است. یعنی قرار نیست جشن عروسی شما تنها با تراشیدن مخارج سنگین، زیبا و به یاد ماندنی شود. تم جشن عروسی، مدل گل آرایی، نوع غذاها برای پذیرایی شام، مدل لباس عروس و کت و شلوار داماد، همه و همه از مواردی هستند که با کمی ملاحظه از صرف هزینه اضافه در جشن عروسی جلوگیری می‌کنند. اگر به سراغ انتخاب‌های کمی ساده‌تر بروید دیگر با مخارج عجیب و غریب رو به رو نخواهید شد. برای مثال بهتر است به جای مراجعه به یک مزون عروس لاکچری، به سراغ مغازه‌های معمولی‌تر فروش لباس عروس بروید و در هزینه‌های جشن عروسی صرفه‌جویی نمائید.

اشتباهات عروس و دامادها در محاسبه هزینه‌های مراسم عروسی

گاهی اوقات عروس و دامادها برخی از هزینه‌های جشن عروسی را در لیست خود محاسبه نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود در آخر با مخارج غیر منتظره‌ای مواجه شوند. برخی از رایج‌ترین اشتباهات زوج‌های جوان در مورد محاسبه مخارج جشن عروسی عبارتند از:

عدم محاسبه دقیق بودجه مورد نیاز

وقتی صحبت از محاسبه هزینه‌های جشن ازدواج و هماهنگ کردن آن‌ها با بودجه مورد نظر به میان می‌آید، باید تا حد امکان دقیق باشید. از هیچ نکته و جزئیاتی غافل نشوید، چرا که همین جزئیات کوچک تفاوت‌های زیادی در نتیجه خواهند داشت. به طور کلی بهتر است هزینه‌ها را کمی بیشتر از آنچه تخمین زده‌اید در نظر بگیرید.

عدم یادداشت همه هزینه‌ها

باید تمام پولی را که صرف مخارج جشن عروسی می‌کنید را تحت نظر داشته باشید، حتی کمترین و بی‌اهمیت‌ترین هزینه‌ها. در غیر این صورت در انتها برای تأمین هزینه‌های اصلی مثل آرایشگاه عروس و یا داماد دچار مشکل خواهید شد. کوچک‌ترین مخارج و پولی را که صرف آن‌ها می‌کنید را برای خود یادداشت نمائید.

عدم محاسبه هزینه‌های پنهان مراسم عروسی

برخی از هزینه‌های جشن عروسی ممکن است در ابتدا حتی به ذهن شما خطور نکنند. باید لیستی از این هزینه‌ها و بودجه‌ی مورد نیاز برای آن‌ها نیز تهیه کنید. به عنوان مثال ممکن است شما انعام نیروی خدمات تالار را به طور کلی در لیست هزینه‌های عروسی محاسبه نکرده باشید و در روز جشن با مشکل مواجه شوید. برای یافتن لیستی از هزینه‌های پنهان مراسم عروسی گشتی در اینترنت بزنید.

عدم دریافت وام و کمک هزینه‌های ازدواج

برخی مواقع عروس و دامادها فکر می‌کنند گرفتن وام‌های ازدواج آن‌ها را در آینده‌ی زندگی مشترک دچار مشکل خواهد کرد. البته ساختن قسط‌های زیاد و بدهی‌های پی در پی اصلاً ایده‌ی خوبی برای گرفتن یک جشن عروسی شیک نیست. اما استفاده از برخی تسهیلات به شما کمک می‌کند تا دغدغه‌ی کمتری درباره‌ی مسائل مالی داشته باشید.

عدم صحبت درباره اولویت‌ها

وقتی بودجه خود را صرف هزینه‌هایی می‌کنید که برای شما اولویت ندارند، در آخر پولی برای هزینه‌های اصلی نخواهید داشت. ممکن است شما ترجیح دهید برای جشن عروسی خود به بهترین آرایشگاه بروید، اما وقتی بودجه عروسی را برای سایر بخش‌ها خرج کرده‌اید دیگر پولی برای این کار باقی نخواهد ماند.

عدم تصمیم‌گیری درست درباره‌ی لیست مهمان‌ها

تعارف را کنار بگذارید. باید درباره‌ی لیست مهمان‌ها دقیق و سخت گیر باشید. از محاسبه تقریبی تعداد مهمان‌ها جدا بپرهیزید. فراموش نکنید هر نفر اضافه ممکن است برنامه‌ریزی‌های شما را برای پذیرایی دچار مشکل نماید. بنابراین به فکر دعوت‌های تلفنی و تعارفی نباشید.

کد خبر 567994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.