رمضان‌گرد؛ تجربه متفاوت گردشگری معنوی در نصف‌جهان

برنامه «رمضان‌گرد» از بیست‌ویکم فروردین‌ماه با محوریت گردشگری و بازدید از مکان‌های معنوی و مذهبی شهر اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با اشاره به بازدید از سه امامزاده شاخص شهر اصفهان در برنامه رمضان‌گرد اظهار کرد: مدفن این امامزادگان که شامل آستان مقدس امامزادگان اسماعیل، جعفر و هارون ولایت علیه‌السلام است هم دارای ارزش‌های تاریخی و معماری جذاب است و هم مردم اصفهان ارتباط معنوی بالایی با این امامزادگان دارند.

علیرضا مساح افزود: برنامه «رمضان‌گرد» در کنار معرفی ارزش‌های معماری، تاریخی و زیبایی‌شناسی این امامزادگان، به شرح مباحث معنوی ماه مبارک رمضان و سنت‌های مردم اصفهان در این ماه می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این بخش شرکت‌کنندگان به تخت‌فولاد می‌روند و بازدید از این مکان را از تکیه سیدالعراقین آغاز می‌کنند و سپس بر اساس رده سنی به بازدید از سایر مسیرها می‌پردازند تا از فضای معنوی تخت‌فولاد بهره کافی را ببرند و در پایان نیز با یک افطاری ساده در خدمت شرکت‌کنندگان خواهیم بود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در ادامه درباره رویکرد معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان برای توسعه گردشگری معنوی و مذهبی گفت: اصفهان در حوزه گردشگری شهری چندبعدی است اما متأسفانه تنها گردشگری تاریخی و فرهنگی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، اصفهان با دارا بودن پارک‌های وسیع حاشیه زاینده‌رود، باغ‌های سطح شهر، پارک جنگلی ناژوان و کوه صفه می‌تواند حرف‌های زیادی در حوزه گردشگری طبیعی داشته باشد.

مساح با اشاره به اینکه سالیان طولانی است که این مناطق و اماکن مورد توجه مردم قرار دارد اما تنها از بعد معنوی به آنها نگاه شده است، اضافه کرد: در همین رابطه می‌توان به بحث گردشگری مذهبی پرداخت، از این‌رو در برنامه‌هایی مانند رمضان‌گرد تلاش داریم بُعد گردشگری را نیز به آن اضافه کنیم تا تعداد بیشتری از شهروندان را در برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مشارکت دهیم.

به گزارش ایمنا، برنامه «رمضان‌گرد» به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۶:۰۰ تا اذان مغرب ادامه دارد.

کد خبر 567951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.