بستری ۲۳ مادر باردار کرونایی در بیمارستان تخصصی آیت‌الله طالقانی اراک

رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی اراک گفت: ۲۳مادر باردار کرونا مثبت قطعی در فروردین‌ماه شناسایی و در این بیمارستان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر زمانی اظهار کرد: در فروردین امسال ۲۷۴ مورد مادر باردار با بارداری پرخطر به این مرکز درمانی مراجعه کردند که تعداد پس‌خوراند ارسالی ۵۵۹ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مادر باردار کرونا مثبت قطعی در فروردین‌ماه شناسایی و در این بیمارستان بستری شدند، افزود: تعداد مادران بستری بخش ایزوله عفونی ۳۹ مورد است و دو مورد مشکوک به کرونا هستند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی اراک تصریح کرد: در تعطیلات نوروز شش مورد زایمان دوقلویی در مرکز انجام شده است که نوزادان و مادران باحال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

زمانی به ارائه خدمات بخش VIP زایمان در کنار فعالیت‌های روتین این مرکز اشاره کرد و گفت: در این بخش امکان حضور همسر در ساعاتی قبل و بعد از زایمان در کنار مادر و نوزاد، همچنین انجام زایمان توسط پزشک متخصص زنان و زایمان را برای مادران باردار فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، در دوران شیوع بیماری‌های عفونی، زنان باردار و جنین و یا نوزادان تازه متولد شده نسبت به جمعیت‌های دیگر در معرض مخاطرات بیشتری قرار دارند. یافته‌های حاصل از مطالعات انجام شده، حاکی از آن هست که برخی از بیماری‌های ویروسی، منجر به عوارض ناخواسته در زنان باردار، جنین یا نوزادان آن‌ها می‌شود. بنابراین مطالعه حاضر باهدف ارزیابی میزان تأثیر کووید ۱۹ بر وضعیت مادران باردار و عوارض آن بر جنین و نوزادان متولدشده (در دوره زمانی اسفند ۹۸ تا بهمن‌ماه ۹۹) انجام شد.

کد خبر 567949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.