لزوم دریافت نرخ مصوب سرویس مدارس از سامانه سپند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای استفاده از سرویس مدارس، گفت: خانواده‌ها می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را از طریق سامانه سپند دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی ضامنی با اشاره به ضرورت تزریق واکسن کرونا برای فعالیت رانندگان سرویس مدارس، اظهار کرد: تمام رانندگان سرویس مدارس که به صورت رسمی با همکاری آموزش‌وپرورش و شهرداری‌ها تحت عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند باید دو دوز واکسن را دریافت کنند و دارای کارت واکسن باشند و اسامی این افراد در سامانه «ایران من» نیز به ثبت رسیده باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام پروتکل‌های بهداشتی در مورد استفاده از سرویس مدارس بعد از بازگشایی رعایت می‌شود و ظرفیت سرویس مدارس برای سوار کردن دانش‌آموزان ۵۰ درصد است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: برای هزینه سرویس مدارس بعد از بازگشایی با دو نوع سرویس مواجه هستیم، یکی از آن سرویس‌های رسمی است که به تقاضای آموزش و پرورش شهرداری‌ها این خودروها را در اختیار مدارس قرار می‌دهند و در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) هم به ثبت رسیده است. سرویس‌های غیررسمی نیز وجود دارد که والدین خودشان به صورت شخصی تهیه می‌کنند که سازمان تاکسیرانی در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ دریافت هزینه سرویس هم کاملاً مشخص و مصوب است.

ضامنی در خصوص اینکه خانواده‌ها می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را از طریق سامانه سپند دریافت کنند، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم بازگشایی مدارس قیمت‌ها در سامانه سپند بارگذاری نشد، اما در شهرداری هر شهری، نرخ مصوب در درگاه اینترنتی آن شهر وجود دارد و شهروندان می‌توانند از جزئیات آن آگاه شوند.

وی در مورد ثبت تخلفات در شهرداری، خاطرنشان کرد: اگر در نرخ کرایه در حوزه ناوگان رسمی سرویس مدارس که توسط شهرداری تأمین شده است، تخلف رخ دهد والدین در شهرداری شهر مربوطه می‌توانند گزارش آن تخلف را ثبت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه مسئله تخلفات در کمیته‌های انضباطی بررسی می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید پاسخگوی مدارسی که از سرویس‌های غیررسمی استفاده می‌کنند، باشد.

کد خبر 567927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.