تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافت فرسوده

شهردار سمنان از تعریف پروژه‌های محرک توسعه بازآفرینی در بافت فرسوده سمنان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پهنه شرقی به زودی آغاز می‌شود.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به اقدامات مجموعه مدیریت شهری سمنان برای احیای بافت‌های فرسوده اشاره و اظهار کرد: برای بازگرداندن رونق و توسعه به بافت‌های فرسوده شهر، باید پروژه‌هایی را تعریف کرد تا چرخه فعالیت زنده و پویا در این مناطق به راه بیفتد.

وی افزود: به‌کارگیری رویکرد تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافت فرسوده سمنان می‌تواند گامی مهم و عملیاتی برای تحقق بازآفرینی شهری با رویکرد احیا و نوزایی شهری باشد.

شهردار سمنان با اشاره به وسعت ۵۷۳ هکتاری مساحت بافت ناکارآمد میانی سمنان، خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی پهنه شرقی مسجد امام (ره) واقع در ضلع شرق جنب خانه تاریخی خطیبی‌ها و ساماندهی پهنه جنوبی امامزاده یحیی (ع) از پروژه‌های مهم محرک توسعه در کنار احیا و مرمت ۱۸ بنای تاریخی است که عملیات اجرایی پهنه شرقی آن به زودی آغاز می‌شود.

مرتضی‌نژاد گفت: تعریف پروژه‌های محرک توسعه در ابعاد و وجوه مختلف کارکردی اعم از احداث واحدهای مسکونی، تجاری، خدمات شهری، زیرساخت‌ها و تجهیزات شهری می‌تواند فرایند بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر را با شتاب دوچندان تسریع کند.

کد خبر 567871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.