۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
نشانه‌های سیستم ایمنی ضعیف

احساس خستگی، بهبود آهسته زخم‌ها، ابتلا به سرماخوردگی، تبخال و زونا و ابتلا به کووید-۱۹ جزو نشانه‌های سیستم ایمنی ضعیف به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم ایمنی در برابر عوامل خارجی و بیماری‌زا، واکنش نشان می‌دهد و از افراد در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. زمانی که سیستم ایمنی بدن افراد ضعیف می‌شود، پاتوژن‌ها ممکن است به بدن نفوذ پیدا کند و آن را آلوده سازد. در ادامه به بررسی نشانه‌های سیستم ایمنی ضعیف می‌پردازیم:

احساس خستگی

یکی از علائم جدی سیستم ایمنی ضعیف احساس خستگی است. از آنجا که بدن همواره در حال مبارزه با عوامل خارجی است، با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، انرژی افراد کاهش پیدا می‌کند. واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا انرژی بدن را مصرف می‌کند، به همین دلیل با وجود خواب منظم احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید.

بهبود آهسته زخم‌ها

زمانی که سیستم ایمنی بدن افراد ضعیف می‌شود، پوست آسیب دیده قادر به بازسازی و بهبود خود نیست. روند بهبود زخم به قدرت سیستم ایمنی بستگی دارد، هرچه سیستم ایمنی بدن افراد قوی‌تر باشد، زخم‌ها و آسیب‌های وارد شده به بدن سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.

ابتلاء به سرماخوردگی

بزرگسالان معمولاً دو تا سه بار در سال سرما می‌خورند، اما در صورتی که بیش از این تعداد درگیر بیماری سرماخوردگی می‌شوید، احتمالاً سیستم ایمنی ضعیفی دارید. سیستم ایمنی ضعیف خطر ابتلاء به سرماخوردگی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

تبخال و زونا

تبخال و زونا ممکن است به دلیل بروز یک عفونت رخ دهد؛ اما در صورتی که به طور منظم درگیر آن می‌شوید و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بهبود پیدا کنند، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده است.

ابتلاء به کووید -۱۹

متخصصان معتقدند که پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، آنتی‌بادی در بدن تولید می‌شود و خطر ابتلاء به عفونت مجدد را کاهش می‌دهد؛ اما در صورتی که سیستم ایمنی افراد به اندازه کافی قوی نباشد، آنتی‌بادی لازم تولید نمی‌شود و فرد در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرد.

اقدامات لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

اولین اقدام برای تقویت سیستم ایمنی بدن مشورت با پزشک است، تغییر سبک زندگی، به ویژه رژیم غذایی، در این زمینه بسیار مؤثر است. مصرف غذاهای ارگانیک فصلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. توصیه شده است که بیشتر از غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان مصرف کنید.

کد خبر 567824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.