۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
واکنش‌ها به طرح انتقال آب بن-بروجن

با تصویب طرح انتقال آب بن-بروجن و شروع به کار اضطراری خط انتقال آب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم به این طرح واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح انتقال آب بن-بروجن در حالی اجرایی شد که کم‌آبی به چالشی جدی برای اصفهان تبدیل شده و حیات زاینده‌رود را با خطر مواجه کرده است.

طی چند روز گذشته خط اضطراری طرح انتقال آب بن-بروجن با مصوبه وزارت نیرو آبگیری شد که این اقدام واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مردم اصفهان را در بر داشت.

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جناب آقای رئیس‌جمهور! با احترام، تصمیم برخی وزرا برای اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن از زاینده‌رود خلاف مصالح ملی و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: لطفاً به وزرای نیرو و کشور ابلاغ بفرمائید تا از این اقدام عجولانه پرهیز کنند. بی‌تردید مردم، کشاورزان و مسئولان استان اصفهان قدردان تصمیم کارشناسی جنابعالی خواهند بود.

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همه با هم برای ایران! فرقی بین خوزستان، اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری نیست! به همکاران عزیز اصفهانی‌ام عرض می‌کنم؛ ما مردمان چهارمحال‌وبختیاری با سخاوت با ایران عزیز رفتار کردیم و شما امروز با منطقی که ارائه کردید در حق سرزمین پرافتخار اصفهان، شهر آلاله‌های عاشق جفا کردید.

وی همچنین در توییتی دیگر در واکنش به توییت مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت: همکار عزیزم آقای طغیانی، تأسف شما را در خصوص راه‌اندازی خط اضطراری آب شرب بن-بروجن دیدم! تصورم این بود که از حل مشکل آب شرب مردم مظلوم استانی که سخاوتمندانه آب شرب، صنعت و کشاورزی چند استان را تقدیم می‌کنند خوشحال می‌شوید! بگذارید مردم از سخاوتشان پشیمان نشوند! این تذهبون؟

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

امید، فعال توییتری در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: نمایندگان محترم استان بودجه سال بعد روی میز مجلس یکم به فکر استان باشید. پروژه‌های بزرگی روی زمین مانده است.

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

رضا نائین یک شهروند در صفحه شخصی خود در توئیتر خود نوشته است: آقایان و خانم‌هایی که برای پروژه بهشت‌آباد رگ گردنشون باد می‌کنه و فاز حامی و فعال محیط زیست می‌گیرن درباره از سرگیری پروژه غیرقانونی انتقال آل بن-بروجن نظری دارن؟

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

مسعود سعیدی فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به طرح انتقال آب بن-بروجن نوشته است: مجمع نمایندگان چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان ضمن تاکید بر اجرای بن-بروجن، بر عدم اجرای طرح‌های انتقال آب به اصفهان تاکید می‌کند. طوفان و گردوغبار شدید، استان را در بر گرفته، استاندار خیلی راحت از اشاره به بهشت‌آباد خودداری می‌کند و نمایندگانمان، در سکوت به سر می‌برند!

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

یکی از شهروندان به نام منیر کرباسچی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: پروژه غیرقانونی انتقال از زاینده‌رود به بن-بروجن (حوضه پرآب کارون) را برای صنایع شهرکرد و بروجن به بهره برداری می‌رسانند و برای زاینده‌رود می‌گویند آب نیست!

وی ادامه داد: سر فولاد و دیگر صنایع به سلامت باد! خواه در اصفهان باشد و خواه در یزد و خواه در بروجن با آب انتقالی از زنده‌رود!

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

ساحل، یکی دیگر از شهروندان نوشته است: بن-بروجن چیه؟ یک خط لوله که ظالمانه داره آب را از زاینده‌رود مظلوم به بروجن در حوضه پرآب کارون می‌بره. جایی که نزدیک خودش چند چشمه و تالاب هست! به کی شکایت کنیم از ظلم و تبعیض در حق اصفهان؟

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

بیژن مروجی دیگر شهروند در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در اقدامی عجیب دستور راه‌اندازی خط انتقال آب از حوضه بی‌آب زاینده‌رود به حوضه پرآب کارون موسوم به بن-بروجن به اسم شرب و در حقیقت برای صنعت و دیگر مصارف صادر شد.

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

کد خبر 567697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    عجیبه پروژه ای که دستور توقفش توسط بالاترین مرجع قضایی کشور صادر شده داره افتتاح میشه لعنت بر مافیای اب و قومگرایان که با خودخواهی خود ایران و محیط زیست ان را دارند نابود میکنند خشم طبیعت قوم و استان نمیشناسد اسیابش بنوبت است