اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با اپلیکیشن «بهروب»

شهردار بندرانزلی از آغاز اجرای طرح تفکیک و جمع‌آوری زباله خشک از مبدا در بندرانزلی با اپلیکیشن «بهروب» از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری بندرانزلی در اسفندماه ۱۴۰۰ با یک شرکت بخش خصوصی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا قرارداد همکاری امضا کرده است و اجرای این طرح از اوایل ماه اردیبهشت سال جاری در این شهر با جدیت آغاز می‌شود.

وی افزود: شرکت بخش خصوصی طرح تفکیک زباله از مبدا را با اپلیکیشن «بهروب» انجام می‌دهد و شهروندان انزلی می‌توانند با نصب این اپلیکیشن روی گوشی همراه خود، به آسانی درخواست جمع‌آوری پسماند خشک و نخاله‌های ساختمانی خود را طبق زمان‌بندی ثبت کنند.

شهردار بندرانزلی در خصوص نحوه استفاده از این اپلیکیشن خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق آدرس behroob.ir این نرم‌افزار را روی گوشی همراه خود نصب کرده، درخواست خود را جهت اعزام خودروهای جمع‌آوری و دریافت پسماند خشک در هر زمان و مکان به آسانی اعلام کنند.

خلیلی تصریح کرد: شهرداری پیش از این با یک شرکت بخش خصوصی از طریق برگزاری فراخوان عمومی، قرارداد همکاری امضا کرده بود که با شیوع کرونا، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت شرکت بسیار کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری در طرح تفکیک زباله از مبدا، به جای کسب درآمد به دنبال فرهنگ‌سازی در بین شهروندان و توسعه هر چه بیشتر مدیریت پسماند است، افزود: مدیریت شهری با مجوز شورای اسلامی شهر، شاخصه‌هایی را برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا برنامه‌ریزی و تعریف کرده است که بر اساس این شاخصه‌ها، تمام شرکت‌های دارای اپلیکیشن بدون محدودیت می‌توانند با مجوز شهرداری در بندرانزلی فعالیت کنند.

شهردار بندرانزلی تاکید کرد: شرکتی می‌تواند در طرح تفکیک زباله از مبدا موفق باشد که با پرداخت هدایای نقدی و اقدامات فرهنگی و عملکرد خوب، نظر شهروندان را به خود جلب کرده و میزان مشارکت آن‌ها را در این طرح افزایش دهد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 567574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.