سیستم گرمایشی ۴۵ هزار کلاس درس استاندارد نیست

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سیستم گرمایش گازی ۴۵ هزار کلاس درس استاندارد نیست و تا سال ۱۴۰۳ حدود ۱۳ هزار سامانه گرمایشی در مدارس استانداردسازی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، داریوش ورناصری عصر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: سیستم گرمایش گازی ۴۵ هزار کلاس درس استاندارد نیست و تا سال ۱۴۰۳ حدود ۱۳ هزار سامانه گرمایشی در مدارس استانداردسازی می‌شوند.

وی از اجرای آزمایشی طرح استانداردسازی سیستم گرمایشی در سه استان خبر داد و افزود: در این طرح حدود ۲۹ درصد کل سامانه‌های گرمایش گازی غیراستاندارد از سطح مدارس هدف جمع‌آوری شده و به جای آنها سیستم‌ها و دستگاه‌های استاندارد جایگزین می‌شوند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با اشاره با اجرای طرح مدرسه سبز در بیشتر استان‌های کشور ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ به هیچ استانی اجازه نمی‌دهیم که بدون مقررات مدیریت سبز اقدام به ساخت مدرسه یا کلاس درس کند و هیچ پروژه آموزشی بدون پیوست مطالعات مدیریت سبز اجرایی نخواهد شد و این مطالعات پیش‌شرط ساختن فضاهای آموزشی جدید در مدارس است.

پرونده مدارس تخریب‌شده کشور تا ۳ سال آینده بسته می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تکمیل ساخت همه مدارس تخریب‌شده در کشور تا سه سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد مدارس ما در کل کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که البته در این میان تنها هفت درصد آنها باید تخریب شده و مورد نوسازی قرار بگیرند.

ورناصری اضافه کرد: در ضمن ۱۳ درصد مدارس و فضاهای آموزشی هم به مقاوم‌سازی و بهسازی نیاز دارند که اجرای آن در اولویت وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است.

وی کل بودجه این سازمان در قانون بودجه ۱۴۰۱ را ۱۵ هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: با رشد قابل توجهی در حوزه بودجه و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) سازمان روبه‌رو شدیم که عصای دست ما برای پیشرفت در طرح‌های بازسازی، بهسازی و نوسازی مدارس می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 567523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.