عزم جدی مدیریت شهری کاشان برای توسعه حمل‌ونقل

شهردار کاشان با تأکید بر رویکرد مدیریت شهری برای ارتقای وضعیت حمل‌ونقل پاک، گفت: شهرداری کاشان در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه، در دیدار امروز با نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد، با اشاره به عمر بالای اتوبوس‌های درون‌شهری، بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به عنوان یک برنامه محوری تأکید و اظهار کرد: با توجه به تمرکز آثار تاریخی در نقاط مشخص شهر، به دنبال احداث پارکینگ‌های بزرگ و طبقاتی در این نقاط هستیم.

وی سرمایه‌گذاری در دو بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث پارکینگ‌های طبقاتی را یک فرصت دوسویه برای بهره‌مندی از مزایای آن دانست و افزود: افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر، توسعه مسیرهای پیاده‌روی، افزایش دوچرخه‌های اشتراکی و تعداد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری است.

شهردار کاشان با بیان اینکه ایجاد ارتباطات امن درون‌شهری، نخستین گام در تحقق شهر هوشمند است، خاطرنشان کرد: برای انجام اقدامات جدی در حوزه شهر هوشمند، نیازمند مهیا کردن زیرساخت‌ها هستیم، با ایجاد ارتباطات امن درون‌شهری و فراهم کردن بستر مدیریت ارتباطات و داده‌های کلان شهری، باید نخستین گام در این زمینه را برداشت.

بخشنده‌امنیه اضافه کرد: تحقق این مهم از یک سو نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و از سوی دیگر مستلزم تأمین اعتبارات کلان در این حوزه است.

ضرورت تحول در شیوه بازیافت پسماندها در کاشان

وی تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ تن در شهرستان زباله تولید می‌شود که کمتر از ۱۰ درصد از آن در مبدأ تفکیک و سه تا پنج درصد در مقصد به منظور بازیافت جداسازی می‌شود.

شهردار کاشان بر تحول در شیوه بازیافت تأکید کرد و گفت: به دنبال اجرای فرآیند جدیدی هستیم که بهره‌وری و مشکلات ناشی از روش کنونی بازیافت را مرتفع کند و در این زمینه از کمک‌های علمی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم.

فرونشست زمین یک بحران جدی در منطقه کاشان است

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه بحران آب و برداشت بی‌رویه منابع آبی موجب شکل‌گیری بحران جدی فرونشست زمین در منطقه کاشان شده است، افزود: این بحران در نواحی مجاور مناطق مسکونی و بخش‌هایی از کاشان بزرگ در حال گسترش است و در آینده‌ای نزدیک به خطر مهم و اصلی در منطقه مبدل می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد لرزه‌های اخیر، دغدغه‌مندی مدیریت شهری کاشان برای حفظ آثار تاریخی را متذکر شد و تاکید کرد: در این زمینه از تمام پیشنهادات و مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی به منظور مدیریت و کنترل این بحران استفاده می‌کنیم.

شهردار کاشان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه توسعه شهری به دنبال استفاده از تفکرات مدرن و جدید مبتنی بر ظرفیت‌های اصیل و تمدنی کاشان بزرگ هستیم، گفت: کاشان از آثار تاریخی متعدد و کارشناسان و متخصصان متعدد بهره‌مند است و می‌توان از این ظرفیت، برای انتقال تجربیات به سایر شهرهای دنیا به منظور ایجاد بناهایی با این مختصات استفاده و سازه‌هایی متناسب با هویت و اقلیم هر شهر ایجاد کرد.

برای تعامل دوسویه با کاشان به منظور تحقق توسعه پایدار آماده هستیم

کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد نیز در این دیدار از آمادگی برای تعامل دوسویه با کاشان به منظور تحقق توسعه پایدار خبر داد و اظهار کرد: این بخش سازمان ملل، یک بخش عملیاتی و اجرایی و ناظر بر اقدامات و فعالیت‌ها است.

وی شناخت نیازها و ضرورت‌ها را یکی از الزامات رفع آن دانست و افزود: باید با تمرکز روی چند حوزه، چشم‌اندازی متناسب و عملیاتی برای تحقق آن ترسیم کرد.

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد، استفاده از تجربیات دیگر شهرهای جهان را یکی از نتایج این تعامل قلمداد و خاطرنشان کرد: می‌توان از روش‌ها و شیوه‌هایی که شهرهای دیگر در خصوص مسائل و بحران‌های مشابه انجام داده‌اند، به منظور مدیریت چالش‌ها بهره برد.

پروویداس، نگاه ویژه به موضوعات مردم‌محور و محدود را برای عملیاتی شدن آن مهم ارزیابی و تأکید کرد: می‌توان توسعه را با حداقل تخریب محیط زیست و همچنین روش‌های عملیاتی جدید و کارآمد محقق کرد.

کد خبر 567412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.