۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
لزوم مشارکت شهروندان در مسائل شهری

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان باید بتوانند پیشنهادات خود را خارج از محدوده طرح‌ها و لوایح در دست بررسی شورای اسلامی شهر به مدیریت شهری ارائه دهند و سامانه این قابلیت را داشته باشد که دیدگاه‌ها و اظهار نظرهای شهروندان را برای عموم منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشارکت شهروندان و بیان انتقاد و پیشنهاد می‌تواند نقش مهمی در مسائل شهری داشته باشد. در بیشتر مواقع به رفع مشکلات در کلانشهرها کمک می‌کند و این همکاری رضایت شهروندان را افزایش می‌دهد و سازمان‌ها سریع‌تر می‌توانند مسائل را رفع کنند.

احمد صادقی نیز در این خصوص اظهار کرد: مشارکت شهروندان در موضوعات تقنینی، نظارتی و عملیاتی باید به منصه ظهور برسد؛ اما باید متذکر شوم که این امر نیاز به ارائه لایحه از سوی شهرداری ندارد چرا که این موضوع دارای مصوبه است.

وی افزود: در تاریخ هفتم دی ماه سال ۹۹ شهرداری موظف بوده ظرف دو ماه در قالب مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت‌ها و نحوه اثر شهروندان در ماده ۴ اقدام کند، اما بعد از چند بار تذکر هنوز هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در ماده ۴ این مصوبه آمده شهرداری تهران مکلف است در راستای افزایش تأثیر شهروندان در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و دیده‌بانی شهری ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن مصوبه، لایحه سامانه جمع سپاری مقررات شهری در ارتباط و یکپارچگی با سامانه متمرکز گردش کار تصویب طرح‌ها و لوایح، اتوماسیون اداری و پروفایل شهروندی در درگاه " تهران من " تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند، به گونه‌ای که شهروندان بتوانند در خصوص طرح‌ها و لوایح در دست بررسی شورای اسلامی شهر اظهار نظر و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید بتوانند پیشنهادات خود را خارج از محدوده طرح‌ها و لوایح در دست بررسی شورای اسلامی شهر به مدیریت شهری ارائه دهند و سامانه این قابلیت را داشته باشد که دیدگاه‌ها و اظهار نظرهای شهروندان را برای عموم منتشر کنند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: سایر شهروندان نیز باید بتوانند در خصوص پیشنهادات دیگران اظهار نظر کنند. این موضوع نیاز به لایحه ندارد، چرا که این مصوبه ابلاغ شده، اما کوتاهی مدیریت شهری د، پرداختن به این موضوع سبب شده تا این مصوبات نادیده گرفته شود.

کد خبر 567407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.