تایید چهارچوب زیرساخت دیجیتالی در تورنتو

اعضای شورای شهر تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، اصول جدیدی برای طراحی اتخاذ کرده‌اند که بر اساس آن، قرار است از داده‌ها و تکنولوژی برای تصمیم‌گیری‌های شهری و افزایش کیفیت زندگی بهره گرفته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتالی، که اخیراً توسط مدیران تورنتو پیاده شده است، به عنوان رویکردی برای تغییر نحوه تصمیم‌گیری‌های شهری با استفاده از تکنولوژی و داده‌ها عمل می‌کند. اعضای شورای پرجمعیت‌ترین شهر کانادایی برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۹، تصمیم گرفتند چهارچوبی فراگیر توسعه دهند که در آن از فناوری‌های روز دنیا برای بهبود کیفیت زیرساخت‌ها و در نتیجه افزایش رفاه مردم بهره گرفته می‌شود.

جالب است بدانید که مشارکت مردمی، گروه‌های مشاوره اجتماعی، کارکنان دولت و سهامداران صنعت همگی در توسعه این چهارچوب نقش مهمی ایفا کرده‌اند، با این حال تأیید نهایی آن را اعضای شورای شهر تورنتو به عهده داشتند.

تایید چهارچوب زیرساخت دیجیتالی در تورنتو

این استراتژی جدید، اصولی را در بر می‌گیرد که بر اساس آن، مدیران شهری موظف هستند، تصمیم‌گیری‌های مربوط به فناوری و داده‌ها را به صورت برابر و فراگیر اتخاذ کنند، کیفیت خدمات عمومی را افزایش دهند، با بهره‌گیری از نوآوری به افزایش رفاه مردم کمک کنند، قابلیت شفافیت حکومت را افزایش دهند، ایمنی و حریم خصوصی مردم را در رأس اهداف خود قرار دهند و در نهایت، فرصت‌های بیشتری را برای مشاوره عمومی فراهم آورند.

چهارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتالی تورنتو، تمام نوآوری‌ها و رویکردهای فناوری شهر را شامل می‌شود، ضمن این‌که اقدامات شهری مربوط به خیابان‌ها، پیاده‌روها، پارک‌ها، فضاهای باز و سازه‌های عمومی را نیز در بر خواهد گرفت و تنها خانه‌های مسکونی و دارایی‌های شخصی از خدمات آن بی‌بهره خواهد بود.

بدون شک، از آن‌جا که تکنولوژی نقش مهمی در ارائه خدمات شهری و بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا می‌کند، در نتیجه توسعه چهارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتالی می‌تواند گام مهمی در بهبود تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری در راستای برابری، دسترسی و ایمنی بهره‌وری از تکنولوژی به حساب آید.

تورنتو یکی از اعضای "ائتلاف شهرها برای حقوق دیجیتال" به حساب می‌رود که شبکه‌ای از ۵۰ شهر سراسر دنیا را در بر می‌گیرد؛ این شهرها برای حل مشکلات مربوط به سیاست‌گذاری‌های دیجیتال‌محور به یکدیگر کمک می‌کنند.

تایید چهارچوب زیرساخت دیجیتالی در تورنتو

کد خبر 567326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.