سریع ترین و مستقیم ترین راه برای یادگیری یک زبان جدید در ۵ گام سریع

دلیل شما برای یادگیری یک زبان جدید هرچه که باشد، احتمالاً می توانید قبول کنید که یادگیری سریع آن ایده آل است.

با این حال، ایده یادگیری یک زبان، به خصوص زمانی که آن را از ابتدا یاد می‌گیرید، به نظر سریع می‌رسد: باید یک دستور زبان جدید یاد بگیرید، لغات واژگان را حفظ کنید، صحبت کردن را تمرین کنید…

این چند مرحله را دنبال کنید و سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردید در مسیر تسلط بر زبان جدید خواهید بود!

۱. اهداف یادگیری زبان را تعیین کنید.

اولین قدم برای یادگیری سریع یک زبان جدید، تعیین اهداف برای آنچه می‌خواهید به دست آورید است. وقتی به آن فکر می‌کنید، این بسیار منطقی است. اگر اهدافی را تعیین نکنید، چگونه می‌توانید بدانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید و اندازه گیری کنید که آیا به آن دست یافته اید یا خیر؟

از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید تا بیشترین بهره را از اهداف خود ببرید:

روی نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید. اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه ریزی می‌کنید، بر آنچه قصد یادگیری دارید تمرکز کنید. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: "این هفته ۳۰ لغت واژگان انگلیسی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت."

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید. داشتن یک هدف نهایی خوب است چیزی که در نهایت امیدوارید به آن برسید. اما اهداف بلندمدت بیش از حد طاقت‌فرسا هستند که نمی‌توانند به طور روزمره به شما انگیزه بدهند. هدف نهایی خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و برای هر هفته یا ماه اهداف کوچک‌تری تعیین کنید.
اهداف خود را بنویسید. نوشتن اهداف به شما کمک می‌کند تا به آنها متعهد شوید. اهداف خود را در یک مکان برجسته، مانند آینه حمام یا صفحه اصلی گوشی هوشمند خود قرار دهید.

برای شروع آموزش زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته حتماً به سایت میرا عراقی مراجعه نمایید.

۲. کلمات "درست" را یاد بگیرید.

زبان‌ها از تعداد شگفت انگیزی از کلمات تشکیل شده اند. برای مثال زبان انگلیسی بین ۶۰۰۰۰۰ تا ۱ میلیون کلمه دارد.

خوشبختانه، برای مهارت در یک زبان نیازی به یادگیری این تعداد لغت ندارید. این را در نظر بگیرید: ۱۰۰ کلمه برتر حدود ۵۰ درصد متون زبان انگلیسی را تشکیل می‌دهند و ۱۰۰۰ کلمه برتر حدود ۹۰ درصد را تشکیل می‌دهند!
با تمرکز بر یادگیری این کلمات ابتدا می‌توانید زمان تلف شده را حذف کنید و حجم اطلاعاتی را که درک می‌کنید بسیار سریع افزایش دهید.

۳. هوشمندانه مطالعه کنید

با استفاده از بهترین تکنیک‌های مطالعه انگلیسی سریع‌تر یاد خواهید گرفت.

به عنوان مثال، یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری لغات، استفاده از فلش کارت است. فلش کارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا روی کلمات فردی تمرکز کنید و به شما امکان می‌دهد خودتان را آزمایش کنید، که به شما کمک می‌کند اطلاعات جدید را حفظ کنید.

وقتی با فلش کارت یاد می‌گیرید، نکات زیر را برای یادگیری سریع دنبال کنید:

این برنامه‌ها همچنین به طور خودکار ترتیب کارت‌ها را تغییر می‌دهند و از تکرار فاصله دار استفاده می‌کنند تا به تدریج فاصله بین تکرارهای فلش کارت را افزایش دهند. هر دوی این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند سریع‌تر و بهتر یاد بگیرید.

قبل از برگرداندن کارت، حتماً معنی یک کلمه را حدس بزنید. فلش کارت‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که از آنها برای آزمایش حافظه خود استفاده می‌کنید، بنابراین خیلی سریع کارت‌ها را برگردانید. حتی اگر کلمه‌ای را نمی‌دانید، حدس بزنید.

برخی از استراتژی‌های عالی دیگر برای ادغام کلمات جدید در کنار و فراتر از فلش کارت‌ها عبارتند از:

تجسم و صداسازی کنید. کلمه‌ای را که یاد می‌گیرید تجسم کنید، تصویر چیزی را که نشان می‌دهد تصور کنید و کلمه جدید را با صدای بلند بگویید. این به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را به هم متصل کنید و حفظ را بهبود بخشد.
ژست وقتی در حین یادگیری از اعمال فیزیکی استفاده می‌کنید، مغز بهتر یاد می‌گیرد. با اشاره کردن از این فرصت استفاده کنید. اگر می‌خواهید کلمه انگلیسی shoes(کفش) را یاد بگیرید، این کلمه را در حالی که وانمود می‌کنید کفش به پا می‌کنید بگویید.

از کلمه در زبان مادری خود استفاده کنید. هنگامی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، تمرین کلمات در متن ممکن است سخت باشد زیرا هنوز به واژگان کافی برای ساخت جملات پیچیده تسلط ندارید. برای دور زدن این موضوع، به سادگی از کلمه در زبان مادری خود استفاده کنید.

۴. شروع به استفاده از زبان در تمام روز، هر روز کنید.

به عنوان یک مبتدی، تلاش برای استفاده از این زبان در تمام روز ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دشوار نیست. راه‌های آسان و حتی سرگرم کننده زیادی وجود دارد که می‌توانید زبان را به بخشی از زندگی عادی خود تبدیل کنید.

ابتدا از هر لحظه‌ای که باید برای یادگیری کلمات جدید استفاده کنید. فلش کارت‌ها را با خود ببرید و در طول رفت و آمد با قطار یا اتوبوس (اما نه در حین رانندگی، لطفاً!) یا زمانی که منتظر ملاقات با یک دوست هستید، آنها را مطالعه کنید.

هنگامی که احساس خستگی می‌کنید، با انجام کارهایی که معمولاً در زبان مادری خود در زبان مقصد خود انجام می‌دهید، از یادگیری فعال به یادگیری غیرفعال تغییر دهید. سعی کنید یک ویدیو یا برنامه تلویزیونی تماشا کنید، یا پخش برنامه‌های رادیویی را به زبان مقصد خود پخش کنید.

منابع آنلاین زیادی برای دسترسی به کلیپ‌های صوتی و تصویری سرگرم کننده وجود دارد. می‌توانید به YouTube سربزنید.

ممکن است بپرسید، "چگونه می‌توانم یک ویدئو تماشا کنم یا به رادیو گوش دهم، در حالی که فقط چند کلمه می دانم؟ "

هدف زمانی که شروع می‌کنید این نیست که همه چیزهایی را که می‌شنوید درک کنید، بلکه این است که با صداهای زبان آشنا شوید. حتی اگر چیز زیادی از آنچه می‌شنوید نمی‌فهمید، گوش دادن به سادگی می‌تواند اثرات مثبت زیادی داشته باشد، از جمله:

  1. عادت کردن به آهنگ زبان.
  2. یادگیری تشخیص و درک کلمات رایج
  3. یادگیری درک تنها با استفاده از زمینه و چند همزاد.
  4. با انگیزه ماندن!

۵. به دنبال تمرین زندگی واقعی باشید

برخی از بهترین یادگیری‌ها در موقعیت‌های زندگی واقعی اتفاق می‌افتد، به‌ویژه زمانی که چاره‌ای جز استفاده از یک زبان خارجی ندارید.

ساده‌ترین راه برای به دست آوردن تمرین واقعی، سفر یا تحصیل در خارج از کشور است. رفتن به خارج از کشور فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند تا با افرادی احاطه شوید که به زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید صحبت می‌کنند، و بسیاری از آنها زبان مادری شما را نمی‌دانند.

اما حتی بدون سفر به خارج از کشور، می‌توانید در موقعیت‌های واقعی زندگی غوطه‌ور شوید که تمرین‌های زبانی زیادی به شما می‌دهد. این گزینه‌ها را امتحان کنید:

هر هفته یا دو هفته یکبار با یک شریک زبان ملاقات کنید.پیشنهاد دهید که یک ساعت تمرین مکالمه انگلیسی مبادله کنید.

به یک باشگاه گفتگو بپیوندید. بسیاری از شهرها و مدارس دارای کلوپ‌های مکالمه هستند که در آن دانش‌آموزان زبان مرتباً برای تمرین بحث‌های غیررسمی به زبان مقصد خود گرد هم می‌آیند.

منبع: آکادمی میرا عراقی

کد خبر 567325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.