پیشرفت تصاعدی و غیرقابل بازگشت هسته‌ای

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، بیست و یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حتی یک گام از حقوق هسته‌ای عقب نمی‌نشینیم‌» به بررسی اظهارات روز گذشته رئیس جمهور پرداخت و نوشت: روز گذشته، همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، در مراسمی با حضور رئیس جمهور از ۹ دستاورد جدید هسته‌ای کشورمان رونمایی شد. این دستاوردها متنوع و کاربردی هم نشانه کاربردی و صلح آمیزبودن صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و هم نشانه پیوند آن با نیازها و ضرورت‌های بخش دیگر کشور، از حوزه سلامت و بهداشت تا کشاورزی است. نکته مهم‌تر شاید این واقعیت باشد که دستاوردها و پویایی‌های صنعت هسته‌ای کشورمان، درست در بحبوحه شرایطی به دست آمد که دشمنان از آن به عنوان «فشار حداکثری» یاد می‌کنند. از این رو، می‌توان آنچه روز گذشته در سالن اجلاس سران از آن رونمایی شد را سند دیگری بر شکست این سیاست ضدایرانی، یعنی فشار حداکثری دانست. از این رو می‌توان اظهارنظر رئیس جمهور پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای را درک کرد که گفت «دانش هسته‌ای کشورمان غیرقابل بازگشت است.»

رئیس جمهور طی سخنان خود در شانزدهمین سالروز ملی صنعت هسته‌ای کشور، یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را انسان‌های تاریخ‌ساز و خطرپذیر و سرداران و شهدای سرافراز هسته‌ای دانست و گفت: امروز به‌رغم خواست دشمنان و با تکیه بر اراده‌های پولادین دانشمندان هسته‌ای صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های چشمگیری کرده و از آن مهم‌تر اینکه این صنعت در کشورمان بومی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت الله رئیسی تصریح کرد: تحریم‌ها، تهدیدها و ظلم‌های بسیاری که به ملت ایران روا شد ما را متوقف نکرد و نخواهد کرد. ترور دانشمندان صنعت هسته‌ای و خرابکاری در مراکز هسته‌ای به هیچ‌وجه نتوانست ملت ایران را در پیشبرد اهداف صلح‌آمیز خود متوقف کند.

تل‌آویو در محاصره راهبرد هزار زخم از درون

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نجات ایران از گرمایش زمین در تحول کشاورزی است» نوشت: هوا گرم و گرم‌تر می‌شود، انگار دیگر هیچ فصلی سر جای خودش نیست. بهار از راه رسیده و در حالی که باید نسیم خنکی بوزد، در ساعاتی از روز حال و هوای تابستان حاکم می‌شود. از طرفی در اولین ماه سال، بسیاری از شهرهای کشور درگیر گرد و غبار و آلودگی شده‌اند. بخشی از این تغییرات هوایی ناشی از گرمایش زمین است.

طبق تازه‌ترین گزارش نهاد اقلیمی سازمان ملل متحد، با روال فعلی، افزایش دمای متوسط جهانی تا پایان قرن به بیش از ۳ درجه می‌رسد. این گزارش هشدار داده ویرانی سیستم آب و هوایی به‌سرعت و شتاب در جریان است و عوارض گرمایش زمین بدتر و شدیدتر از آن است که پیش‌بینی می‌شد، بنابراین گزارش اگر افزایش دما به دو درجه برسد، بسیاری از راهکارها بیهوده و مقاومت در برابر تغییر اقلیم ناممکن می‌شود. براساس داده‌های به‌دست آمده از ناسا که هر ساله مورد بررسی قرار می‌گیرد، روند گرم شدن زمین با سرعتی بی‌امان ادامه دارد که این امر عمدتاً به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی در طول چند دهه گذشته است.

تل‌آویو در محاصره راهبرد هزار زخم از درون

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مقاومت جانانه جوانان فلسطینی در جنین مقابل زره‌پوش‌های اسرائیلی‌» نوشت: سلسله عملیات‌های مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را غرق در وحشت کرده است. در ۱۸ روز چهار عملیات موفق در سرزمین‌های اشغالی رخ داده و ۱۴ صهیونیست طی آنها به هلاکت رسیده و بیش از ۳۰ صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. عملیات پنج شنبه شب در قلب تل‌آویو بزرگترین این عملیات‌ها بود. جوانی ۲۹ ساله از جنین با سلاح گرم ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و باعث به هلاکت رسیدن ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد. حملات امسال به سرزمین‌های اشغالی بسیار دقیق‌تر از سال‌های قبل انجام می‌گیرد و برخی از کارشناسان بر این باورند چه بسا دقیق شدن این حملات به دلیل حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی و افشای اسرار نظامی این رژیم باشد.

به دنبال این شکست، نظامیان صهیونیست سراسیمه به اردوگاه جنین حمله کردند تا بلکه‌اندکی از فشار افکار عمومی این رژیم به دلیل این شکست اطلاعاتی- امنیتی بکاهند. رسانه‌های فلسطینی، دیروز خبر دادند نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی وارد اردوگاه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری شده‌اند. طبق گزارش‌ها، گشتی‌های رژیم صهیونیستی پس از ورود به اردوگاه، خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو را محاصره کرده و نیروهای مقاومت «کتیبه جنین» (گردان جنین) با آنها درگیر شده‌اند.

گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که رزمندگانش خودروها و نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرارداده‌اند. تعداد زیادی از تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی در محل مستقر شده بودند. به دنبال این حمله یک فلسطینی شهید و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، این جوان فلسطینی پس از اصابت یک تیر به سر و یک تیر به سینه‌اش در بیمارستان جنین شهید شده است.

تل‌آویو در محاصره راهبرد هزار زخم از درون

کد خبر 567284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.