کشف ۵۲۰ قطعه سکه‌ تقلبی الیمایی در بویین‌ومیاندشت

فرمانده انتظامی شهرستان بویین و میاندشت از کشف ۵۲۰ قطعه سکه تقلبی با طرح سکه‌های مربوط به دوره الیمایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی مرشد فریدنی، اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه " کرچمبو" مستقر در ایستگاه بازرسی شهید سالاری به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۲۰ قطعه سکه قدیمی کشف شد که در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مربوطه مشخص شد همه آنها تقلبی و با طرح دوره الیمایی ساخته شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین ومیاندشت با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، ادامه داد: در بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد این فرد قصد داشت سکه‌های تقلبی را به جای سکه اصلی بفروشد.

وی تصریح کرد: این افراد قبل از معامله یک سکه یا قطعه‌ای از یک سکه را که اصل است به خریدار تحویل و پس از اینکه اصالت آن مشخص می‌شود، سکه‌های تقلبی را به خریدار تحویل می‌دهند.

سرهنگ مرشد فریدنی با اشاره به اینکه هرگونه خرید و فروش سکه‌های قدیمی جرم است، گفت: شهروندان فریب این‌گونه افراد را که گاهی با ارسال پیامک‌هایی مانند اینکه "من یک چوپانم و در صحرا تعدادی سکه پیداکرده‌ام و شماره شما را گرفتم که برایم بفروشید" یا دیگر پیامک‌های اینگونه را نخورند و در اسرع وقت موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 567157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.