عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۰ فروردین

در این بسته خبری در مورد رونمایی از هواوی میت X3 تا سه هفته‌ دیگر، وان پلاس در حال کار بر روی گوشی هوشمند تاشو، رونمایی گلکسی M53 به طور رسمی می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

محصول جدید شیائومی، تاییدیه FCC را دریافت کرد

شیائومی ۱۲ لایت 5G تاییدیه FCC را دریافت کرده و برخی مشخصات اصلی آن فاش شده است. براساس گزارش‌هایی که منتشر شده، شیائومی احتمالاً روی پرچمدار جدیدی با نام شیائومی ۱۲ لایت 5G کار می‌کند.

پیش‌تر گفته می‌شد که این دستگاه با شماره مدل ۲۲۰۳۱۲۹G در بازار جهانی عرضه خواهد شد و حالا طبق اسناد ارائه شده، شیائومی ۱۲ لایت دارای پیکربندی‌های مختلفی خواهد بود. گزینه‌های مختلف حافظ این دستگاه شامل ۶/۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود که با این وجود، گران‌ترین گزینه از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهد بود.

از سوی دیگر در این لیست ذکر شده که شیائومی ۱۲ لایت از قابلیت‌های دیگری مانند ۷ باند ۵G، وای فای حداکثر ۵٫۸ گیگاهرتز، فناوری‌های NFT، بلوتوث و دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. همچنین شیائومی می‌خواهد میان‌رده جدیدش را به طور پیش‌فرض به اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 تجهیز کند.

هواوی میت X3 شاید تا سه هفته‌ی دیگر رونمایی شود

چند ماهی است که اخبار و شایعات مربوط به جدیدترین گوشی تاشو هواوی زیادتر شده و این اتفاق خبر می‌دهد که به زمان رونمایی هواوی میت ایکس ۳ نزدیک شده‌ایم. تعدادی از افشاگران چینی مدعی شده‌اند که حدود سه هفته آینده این گوشی تاشو رونمایی خواهد شد.

در گزارشاتی که تا به امروز منتشر شده است، گفته شده که این گوشی با نسخه‌ی ۴G چیپست کایرین ۹۰۰۰ راهی بازار خواهد شد. اما حالا یکی از افشاگران مدعی شده که هواوی برای این گوشی نسخه‌ی 4G چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ را در نظر گرفته است.

مدتی پیش نیز گفته می‌شد که احتمالاً تحریم‌ها آسان‌تر شده است و هواوی می‌خواهد از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای گوشی تاشو خود استفاده کند. بنابراین در مورد تراشه‌ی موجود در این گوشی نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. هواوی می‌خواهد از نمایشگر ثانویه بیرونی نیز استفاده کند، این نسل از گوشی‌های تاشو هواوی مانند گلکسی زد فولد از نمایشگر داخلی تاشو بهره‌خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های فاش شده از آن می‌توانیم به استفاده از سیستم‌عامل Harmony OS 2.0.1 و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی اشاره کنیم.

پوستر رسمی شیائومی ۱۲ اولت را فاش شد؛ تاریخ احتمالی معرفی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ خواهد بود

پوستر رسمی منتشرشده از شیائومی ۱۲ اولت را به تاریخ معرفی این گوشی پرچم‌دار در ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) اشاره دارد.

پیش از این انتظار می‌رفت شیائومی ۱۲ اولت را در رویداد دسامبر ۲۰۲۱ در کنار شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ ایکس و شیائومی ۱۲ پرو در چین رونمایی شود، اما این اتفاق رخ نداد و معرفی این مدل به زمان دیگری موکول شد. می ۱۱ اولت را در ماه مارس دردسترس قرار گرفت اما حالا پوستر جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد شیائومی ۱۲ اولت را احتمالاً در ۱۰ مه ۲۰۲۲ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) معرفی خواهد شد.

پوستر فاش‌شده از شیائومی ۱۲ اولت را که توسط Ben Geskin در توئیتر به‌اشتراک گذاشته شده است، فقط به نام دستگاه، تاریخ معرفی و همچنین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس اشاره دارد. اگرچه این تصویر، قانع‌کننده به‌نظر می‌رسد اما مشخص نیست که واقعیت دارد یا خیر؛ زیرا اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس هنوز معرفی نشده است و بنابراین درج نام این پردازنده روی پوستر، منطقی نیست.

نسخه 4G گلکسی A52 آپدیت One UI 4.1 را دریافت کرد

سامسونگ ماه گذشته بروزرسانی One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ را برای گلکسی A52 5G منتشر کرد، که اکنون برای مدل 4G خود که One UI 4 در ژانویه دریافت کرده بود، عرضه شده است.

ما تغییرات کامل به‌روزرسانی را نداریم، اما یک اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده در توییتر نشان می‌دهد که ابزارهای ویرایش به برنامه گالری گلکسی A52 اضافه شده است. One UI 4.1 برای گلکسی A52 در حال حاضر در برزیل در حال نصب است و به زودی به سایر مناطق نیز عرضه خواهد شد.

اگر در برزیل زندگی می‌کنید و هنوز One UI 4.1 را در گلکسی A52 خود ندارید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات گوشی> منوی به‌روزرسانی نرم‌افزار، آن را به صورت دستی بررسی کنید.

آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی گلکسی A52 4G سامسونگ منتشر شد

بالاخره سامسونگ انتشار آپدیت اندروید ۱۲ را برای نسخه 4G گوشی گلکسی A52 آغاز کرد. این آپدیت در کنار جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید گوگل، تازه‌ترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ را هم با خود دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده برزیل اولین کشوری است که آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی Galaxy A52 را دریافت کرده است. این آپدیت با قابلیت‌های جدید اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 همراه است. همچنین کاربران قابلیت‌هایی چون حافظه رم مجازی قابل تنظیم را دریافت می‌کنند.

افزون بر قابلیت‌ها و تغییرات جدید، این آپدیت با بهبود پایداری و امنیت برای Galaxy A۵۲ نیز همراه است. انتظار می‌رود طی روزهای آتی این آپدیت در مناطق بیشتری در دسترس دارندگان گوشی گلکسی A52 قرار بگیرد.

وان پلاس در حال کار بر روی گوشی هوشمند تاشو

بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده ظاهراً وان پلاس نیز در حال کار بر روی یک گوشی تاشو است، تا هرچه زودتر به باشگاه تولید کنندگان گوشی تاشو بپیوندد. گفته شده که این گوشی در واقع یک کپی از Oppo Find N است که تا کنون در هند یا سایر بازارهای بین المللی عرضه نشده است و عرضه آن فقط به چین محدود شده است.

اگر برای شما سوال شده که وان پلاس چگونه یک محصول اوپو را کپی کرده است، در واقع دلیل آن این است که شرکت‌های OPPO و OnePlus به همراه Realme و Vivo همگی متعلق به BBK Electronics هستند. بنابراین منطقی است که وان پلاس یک گوشی هوشمند تاشو که شبیه به OPPO Find N است و در سال گذشته عرضه شده است را به عنوان الگوی خود انتخاب کند. با این حال، در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد جدول زمانی عرضه عرضه تاشو OnePlus وجود ندارد.

ایلان ماسک خبر از انتشار نسخه آزمایشی نرم‌افزار خودران تسلا و ساخت روبوتاکسی داد

شب گذشته در مراسم افتتاحیه کارخانه جدید تسلا در آستین تگزاس؛ ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد نسخه بتا نرم‌افزار «کاملا خودران» خود را در سال جاری یعنی در ادامه سال ۲۰۲۲ برای تمام مشترکان برنامه FSD در آمریکای شمالی عرضه کند.

ایلان ماسک در سخنرانی خود گفت که تیم اتوپایلوت و هوش مصنوعی تسلا کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند، در ادامه ماسک اشاره کرد به اینکه در سال جاری نسخه آزمایشی برای تمام مشتریان سرویس خودران خود در آمریکای شمالی ارائه خواهد شد.

او در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با روبوتاکسی گفت که تاکسی‌ها در مقیاس وسیع و به صورت کاملاً خودران تولید خواهند شد تسلا می‌تواند با تمامی شرکت‌ها قرارداد به امضا برساند یا اینکه این تکنولوژی را به آن‌ها بفروشد یا تجارت حمل و نقل اشتراکی خود را برای رقابت با اوبر و لیفت راه‌اندازی کند.

گلکسی M53 به طور رسمی رونمایی شد

جدیدترین میان‌رده سامسونگ که به نوعی نسخه ارزان‌قیمت گلکسی A73 محسوب می‌شود از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

سامسونگ دیروز رسماً از جدیدترین میان‌رده خود موسوم به گلکسی M53 با نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد که در همین راستا، آن را می‌توان نسخه ارزان‌قیمت دیگر گوشی میان‌رده سامسونگ یعنی گلکسی A73 دانست.

مهمترین و برجسته‌ترین تفاوت بین گلکسی M53 و گلکسی A73 به تراشه‌های به کار رفته در آن‌ها برمی‌گردد چرا که به احتمال زیاد گلکسی M53 به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ مجهز شده است و از آن سو گلکسی A73 از تراشه اسنپدراگون 778G برخوردار است. متأسفانه سامسونگ به ندرت جزئیات سخت‌افزاری تراشه‌های گوشی‌های خود را اعلام می‌کند و نمی‌توان به طور قطعی درباره سخت‌افزار این دو گوشی اظهار نظر کرد. به علاوه، هر دو این تراشه‌ها ۶ نانومتری هستند ولی تراشه اسنپدراگون از این پردازنده کارآمدتر است و از چهار هسته کورتکس A78 و پردازنده گرافیکی قوی‌تر بهره می‌برد.

کد خبر 567108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.