جزئیات تعیین‌تکلیف آموزش دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و دارای بیماری‌های خاص

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از تعیین‌تکلیف آموزش دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و دارای بیماری خاص خبر داد و گفت: مقرر شد که از طریق بستر «شاد»، محتوای مورد نیاز از سوی معلم در اختیار این دانش‌آموزان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «صادق ستاری‌فرد» درباره وضعیت آموزش دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و دارای بیماری خاص که امکان حضور در مدرسه را ندارند، اظهار کرد: این موضوع هفته گذشته بررسی و پیشنهادهایی پیرامون آن مطرح بود.

وی افزود: درباره چگونگی آموزش این گروه از دانش‌آموزان تصمیم‌گیری و مقرر شد که از طریق بستر «شاد»، محتوای مورد نیاز دانش‌آموزان از سوی معلم در اختیارشان قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس، معلم یا خارج از زمان آموزش رسمی یا در زمان آموزش، نسبت به ارائه محتوای مورد نیاز در قالب فایل و سایر موارد اقدام می‌کند، گفت: معلم، گروهی از دانش‌آموزانش که دارای بیماری خاص هستند یا به کرونا مبتلا شده‌اند را در این گروه اختصاصی که اسامی‌شان در سامانه «ایران من» ثبت شده، خواهد داشت و تنها به آن‌ها آموزش می‌دهد و آنگونه نیست که اگر دانش‌آموزی به هر علتی - به جز موارد گفته شده- غیبت کرد، بتواند در این گروه قرار گرفته و از آموزش‌ها بهره‌مند شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر برخی شنیده‌ها پیرامون مخالفت نماینده آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در جلسه کمیته اضطرار شب گذشته تهران علی‌رغم نگرانی‌هایی که نسبت به تداوم آلودگی هوا وجود دارد، گفت: معمولاً کمیته اضطرار پس از شنیدن اظهارات کارشناسان و نمایندگان استان‌ها به جمع‌بندی می‌رسد و آموزش‌وپرورش هم تنها یک عضو است. نماینده استان در جلسات استانی شرکت می‌کند و در مجموع با توجه به شرایط و اقتضائات استانی، تصمیم‌گیری می‌شود.

ستاری‌فرد افزود: کمیته به این جمع‌بندی رسیده که مدارس تعطیل نشود؛ اما فعالیت‌های آزاد، ورزشی و اردویی که در محوطه آزاد انجام می‌شود، لغو شود. با این حال طبق گزارش‌هایی که ما دریافت کرده‌ایم، به تدریج از شدت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. ضمن آنکه آموزش و پرورش مجری مصوبات بوده و مصوبات کمیته اضطرار، لازم‌الاجرا است.

به گزارش ایمنا، بازگشایی کامل مدارس دغدغه این روزهای جامعه پزشکی و والدین، با توجه به تداوم شیوع کرونا است؛ آنان از آموزش و پرورش می‌خواهند با اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، علاوه بر ایجاد فضای امن بهداشتی، دغدغه دوگانه تحصیل حضوری یا مجازی را پایان دهند.

کد خبر 567091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.