مرور خاطرات ناصر چشم آذر در تلویزیون

شبکه نمایش تلویزیون، در این هفته از بیستم تا بیست‌وششم فروردین، در بخش مرور آثار هنرمندان، نگاهی به فیلم‌های زنده‌یاد «ناصر چشم آذر»، موسیقی‌دان و آهنگساز سرشناس کشورمان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از بیستم تا بیست‌وششم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و در ساعت ۲۱ فیلم‌های منتخبی که موسیقی آن‌ها به دست ناصر چشم‌آذر ساخته شده است از شبکه نمایش پخش خواهند شد؛ این فیلم‌ها عبارتند از: «لنگرگاه»، «غریبه»، «آخرین مرحله»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «دیگه چه خبر»، «خواهران غریب» و «نبات».

ناصر چشم آذر برادر کوچک‌تر منوچهر چشم آذر در دهم دی ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد و در سایه تعلیمات پدرش، اسماعیل چشم آذر، مراحل اولیه موسیقی را فرا گرفت. وی از نوابغ موسیقی ایران و نیز از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران است. که از جمله آثار ماندگار ناصر چشم آذرمی توان به آلبوم زیبای باران عشق اشاره کرد.

معروف‌ترین و شاخص‌ترین کار او در زمینه موسیقی فیلم، ساخت موسیقی فیلم هامون با کارگردانی داریوش مهرجویی و بازی خسرو شکیبایی است، او آنقدر در این پروژه سهیم بود که خسرو شکیبایی را برای ایفای نقش حمید هامون به داریوش مهرجویی معرفی کرد.

تاراج به کار گردانی ایرج قادری، اجاره نشین ها کارگردان داریوش مهرجویی، قصه‌های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد، گشت ارشاد ساخته سعید سهیلی، سوپراستار تهمینه میلانی، شمعی در باد پوران در خشنده، مجموعه تلویزیونی خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده از دیگر آثار او در عرصه موسیقی فیلم بشمار می‌روند.

ناصر چشم آذر استاد سرشناس موسیقی ایران در چهاردهم اردیبهشت ۹۷ در سن ۶۸ سالگی به دلیل سکته قلبی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت. وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کد خبر 567024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.