بهبودیافتگان کرونا تا ۶ماه در معرض این خطر قرار دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بهبودیافتگان کووید-۱۹ تا شش ماه پس از بهبودی در معرض خطر بروز لخته خون قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی خطرات طولانی‌مدت پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، یک میلیون فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را با بیش از چهار میلیون فردی که آزمایش کرونا آن‌ها منفی بود، مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد حتی تا شش ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ در معرض خطر ابتلاء به آمبولی ریه، لخته خونی که شریان‌های ریه را مسدود می‌کند، قرار دارند. همچنین خطر ترومبوز ورید عمقی، لخته شدن خون در پاها، تا سه ماه پس از ابتلاء به کووید -۱۹ زیاد بود. محققان با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذار، به این نتیجه رسیدند که خطر آمبولی ریه و ترومبوز ورید عمقی برای بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ به ترتیب ۳۳ و پنج برابر بیشتر از دیگران است.

به گفته پژوهشگران، حتی افراد درگیر کرونای خفیف که در بیمارستان بستری نشده بودند نیز در معرض خطر آمبولی ریه و ترومبوز ورید عمقی قرار داشتند. از آنجا که واکسن کرونا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و در نتیجه خطر ابتلاء به لخته خون را کاهش می‌دهد، توصیه شده است که افراد واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ منتشر شده است.

کد خبر 566994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.