هیچ‌ مسافری بدون محل اقامت نماند

دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به اولویت‌بندی مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی، هیچ‌ مسافری در اصفهان بدون محل اقامت نماند و علی‌رغم اعلام برخی شهرها مبنی بر تکمیل ظرفیت اسکان، اصفهان آمادگی پذیرایی از مسافران بیشتر را داشت.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۱ به همت کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برای اولین بار اپلیکیشن "اصفهانما" راه‌اندازی شد و بازخورد مناسبی در این زمینه به‌دست آمد.

وی ادامه داد: در اپلیکیشن اصفهانما تمام مباحث اطلاع‌رسانی شهر اعم از مسیرها، حجم ترافیک، مراکز اسکان موقت، مراکز تهیه سوغات، مراکز گردشگری و مراکز تأمین مایحتاج به صورت الکترونیک در اختیار مسافران نوروزی نصف‌جهان قرار گرفت.

دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به کمیته اسکان و اصناف این ستاد خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت‌بندی مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی، هیچ مسافری در اصفهان بدون محل اقامت نماند و علی‌رغم اعلام برخی شهرها مبنی بر تکمیل ظرفیت اسکان، اصفهان آمادگی پذیرایی از مسافران بیشتر را داشت؛ حتی می‌توان گفت ظرفیت‌های دیگری برای اسکان اضطراری وجود داشت که لزومی برای در مدار قرار گرفتن نداشت.

وی افزود: پشت فضای آرام شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ با حدود ۸۵۰ هزار نفر شب‌خواب، تلاش ۲۴ ساعته دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان بود.

قائلی با اشاره به فعالیت کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: این کمیته اکیپ‌های خود را در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ فدک و چهار نقطه از حاشیه زاینده‌رود مستقر کرد، اما علی‌رغم تمام تلاش‌ها حادثه غرق‌شدگی پسر نوجوان در زاینده‌رود کام همه را تلخ کرد.

وی تصریح کرد: تلاش کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد خدمات سفر برای روان‌سازی ترافیک و ظرفیت‌سازی پارکینگ‌ها با همکاری آموزش‌وپرورش، تلاش کمیته قضائی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر و ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی در هفت نقطه شهر به همت کمیته فرهنگی و تفریحی گوشه‌ای از اقدامات این ستاد بود.

دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ضمن قدردانی از تلاش عوامل منطقه هفت شهرداری برای آماده‌سازی مجموعه باغ فدک، اضافه کرد: باغ فدک در کمتر از یک هفته برای حضور مسافران نوروزی آماده شد و نوروز امسال حدود ۱۱۰ هزار نفر شب‌خواب در این مجموعه اسکان یافتند.

کد خبر 566794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.