آقامرتضی از ۱۹ فروردین اکران می‌رود

روابط عمومی خانه مستند اعلام کرد نسخه سینمایی هویدا و مجموعه مستند آقا مرتضی به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر از محصولات خانه مستند هجدهم و نوزدهم فروردین اکران آنلاین می‌شود.

به گزارش ایمنا، مستند هویدا به کارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر قرار است از امشب پنجشنبه هجدهم فروردین‌ماه به دلیل همزمانی با سالروز مرگ امیرعباس هویدا باسابقه‌ترین نخست وزیر پهلوی اکران آنلاین خود را در سایت خانه مستند آغاز کند.

مستند زندگی و زمان مرگ امیرعباس هویدا ابتدا در چهار قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تولید شد که به بررسی جعبه سیاه بسیاری از اتفاقات دهه چهل و پنجاه ایران و وضعیت رژیم پهلوی در ۱۵ سال انتهایی این رژیم می‌پردازد و نسخه سینمایی آنکه تا امروز نمایش داده نشده است، از امشب هجدهم فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ به صورت رایگان وارد اکران آنلاین خانه مستند می‌شود.

از جمعه نوزدهم فروردین نیز به مناسبت شهادت مرتضی آوینی مجموعه مستند آقا مرتضی به کارگردانی سیدعباس سید ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر پخش خود را در سایت خانه مستند آغاز می‌کند و هر شب ساعت ۱۹ یک قسمت از آن اکران آنلاین می‌شود.

مجموعه مستند آقا مرتضی به عنوان اولین مجموعه مستند جامع درباره زندگی شهید مرتضی آوینی، با الهام از کتاب زندگی زیباست که توسط سیدعباس سیدابراهیمی در سال ۱۳۹۰ تألیف شده، ساخته شده است.

این مستند هفت قسمتی آقا مرتضی شامل تصاویر و روایت‌هایی از دوران کودکی، دانشگاه، پس از انقلاب، روایت فتح و در نهایت شهادت سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین ۱۳۷۲ است.

کد خبر 566761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.