لزوم ایجاد خلاقیت در نصب المان‌های شهری شیراز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، گفت: نمادها و المان شهری باعث می‌شود شهروندان و ببیندگان درک بهتری نسبت به محیط زندگی، مفاخر، مشاهیر، آداب و رسوم خود به دست بیاورند و در زمینه المان‌های شهری نیازمند خلاقیت، نوآوری و ایده‌های جدید هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله مظفری با اشاره به وجود المان‌های شهری به عنوان عنصر شاخص و ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر شیراز، اظهار کرد: المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام‌نما، از هویت و فرهنگ شهر باشند. نمادها و المان شهری که در فضاهای عمومی نصب می‌شوند موجب بالا بردن کیفیت بصری محیط می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه المان‌های شهری نیازمند خلاقیت، نوآوری و ایده‌های جدید هستیم، ادامه داد: نمادها و المان شهری باعث می‌شود شهروندان و بینندگان درک بهتری نسبت به محیط زندگی، مفاخر، مشاهیر، آداب و رسوم خود به دست بیاورند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: شهر شیراز تنها متعلق به شهروندان خود نیست و بسیاری از مردم جهان کشور ایران را به نام شهر شیراز می‌شناسند؛ با در نظر گرفتن اینکه شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری شده است باید المان‌های ملی، مذهبی و اسلامی فاخری در این شهر نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های شهری در زندگی شهروندان نقش و تأثیر مثبتی دارد، در هر المان شهری معانی خاصی به کار برده شده است که اگر این مفاهیم در ذهن شهروندان جای بگیرد، به عناصری هویت‌مند و شاخص در سطح شهر تبدیل خواهد شد.

کد خبر 566633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.