بزرگ‌ترین چالش کاشان ناکارآمدی برخی مدیران است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ناکارآمدی برخی مدیران بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت شهر کاشان است.

علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، نداشتن شهامت، تلاش و ابتکار برخی مدیران را مانع پیشرفت و توسعه شهر و یکی از بزرگترین چالش‌های منطقه کاشان دانست و اظهار کرد: برای رفع این چالش لازم است مدیران ناکارآمد هر چه زودتر برکنار شوند.

وی جایگزین شدن نگاه غیرتخصصی به جای دانش، جایگزینی روابط به جای ضوابط، نبود دیدگاه خدمت به مردم و تشنگی قدرت را منجر به سوءمدیریت دانست و افزود: این مدیران باید خدمت به مردم را در رأس امور خود قرار دهند و با جدیت برای پیشرفت منطقه تلاش و افراد بالادستی را با جسارت توجیه کنند و طرح و ایده‌های نو را در اجرای بهتر قانون و در راستای رفع مشکلات اجرا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه برخی مدیران از افراد نخبه و ظرفیت دانشگاهیان آن طور که باید استفاده نمی‌کنند و این یک نقص بزرگ است، تصریح کرد: برخی مدیران تمایلی به استفاده از افراد متخصص و نیز بهره‌گیری از تحقیقات دانشگاهی ندارند که عمده علت آن به تخصص نداشتن مدیران مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پاسخگو نبودن مدیران به مردم و نهادهای نظارتی، پایین بودن فرهنگ کار و تلاش، نبود حساسیت نسبت به زمان، بها ندادن به یادگیری و آموزش و توجه نداشتن به نوآوری از جلوه‌های فرهنگ نادرست در کارکرد برخی مدیران است که باید اصلاح شود.

دولت الکترونیک راهکاری برای مقابله با مدیریت ناکارآمد

هاشمی‌طاهری دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: کمک به تسریع خدمات، پاسخ‌گویی مسئولان، ایجاد شفافیت، کاهش فاصله دولت و ملت و نزدیک شدن به عدالت از مزایای دولت الکترونیک و راهکاری برای مقابله با مدیریت ناکارآمد است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت حفظ انقلاب، گفت: ملت ایران در راه تحقق و تداوم این انقلاب مجاهدت‌های فراوانی کرده‌اند و در آینده نیز به قیمت جان از این انقلاب حفاظت خواهیم کرد؛ لذا اجازه نخواهیم داد ضعف مدیریتی مشکلات را بر مردم افزون کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ضعف مدیریتی می‌تواند به مرور زمان شهر و کشور را با خطر جدی مواجه کند.

وی با بیان اینکه برکناری مدیران ناکارآمد خواست و مطالبه مردم است، افزود: وقتی می‌بینیم مدیری خنثی و ناکارآمد است و مشکلات مردم را صدچندان می‌کند باید مدیری کارآمد را جایگزین وی کنیم.

هاشمی‌طاهری تصریح کرد: مدیری باید در بین مردم حضور داشته باشند و مسائل مردم را از نزدیک ببیند و در رفع مشکلات منطقه جسورانه گام بردارند تا معضلات شهر رفع شود.

وی تقویت آموزه‌های دینی و اخلاقی را در منطقه بهترین راه رفع چالش‌ها دانست و افزود: اگر هر فرد در هر رده‌ای بتواند آموزه‌های دینی و عمل به سخنان بزرگان دین را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و راه خدمت به خلق را در پیش گیرد، بیشترین راه سعادت و پیشرفت را برای خود و منطقه رقم می‌زند.

کد خبر 566577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.