برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی با مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه مشترکی با مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان خواهند داشت.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی و یکی از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برگزار شد و وی توضیحاتی از روند فنی مذاکرات و مسائل مرتبط با عملکرد سازمان انرژی اتمی در چارچوب مذاکرات وین ارائه کرد.

وی افزود: مذاکرات در چارچوب یک مسیر روشن برای جمهوری اسلامی ایران تاکنون انجام شده است و خوشبختانه گزارشی که ارائه شد نکات مثبتی داشت و قرار شد موارد ارائه شده توسط کمیته هسته‌ای کمیسیون بررسی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: بخشی از مذاکرات مرتبط با مسائل سیاسی است و شنبه هفته آینده موضوعات سیاسی مذاکرات طی جلسه‌ای با مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و حتی‌المقدور با حضور باقری بررسی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به بیستم فروردین‌ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای در بخش دیگری از جلسه امروز، کمالوندی گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی به ویژه یک سال اخیر در حوزه به‌کارگیری فناوری‌های نوین ارائه کرد و بر اساس توضیحات او سازمان انرژی اتمی آماده است به‌زودی از حدود ۱۰۰ دستاورد جدید در حوزه‌های انرژی، تحقیق و توسعه، سوخت و کاربرد پرتوها به ویژه در حوزه درمانی و سلامت رونمایی کند که کمترین کشوری توانسته است به آن دست پیدا کند و این دستاوردها نیز به‌زودی به مردم ارائه خواهد شد.

کد خبر 566367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.