عواملی که سلامت قلب افراد را به خطر می‌اندازد

نشستن طولانی‌مدت، استفاده نکردن از نخ دندان، تنهایی، مصرف نمک زیاد و ورزش بیش از حد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قلب مسئول رساندن خون و اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن از طریق سیستم گردش خون است، حفظ سلامت آن برای داشتن یک زندگی طولانی و بدون بیماری، ضروری است. لازم است برای بهبود سلامتی قلب، از رژیم غذایی سالم پیروی و به صورت منظم ورزش کنید. در ادامه به بررسی فعالیت‌هایی می‌پردازیم که ممکن است سلامت قلب افراد را به خطر بیندازد:

نشستن طولانی‌مدت

نشستن طولانی‌مدت در طول روز، خطر نارسایی قلب را دوبرابر افزایش می‌دهد. نتایج مطالعه‌ای که در مجله انجمن قلب آمریکا (AHA) منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که به اندازه کافی در طول روز تحرک بدنی ندارند یا تمایل دارند روزانه پنج ساعت یا بیشتر بنشینند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به مشکلات قلبی قرار دارند. توصیه شده است که افراد به منظور حفظ سلامت قلب خود، پس از هر یک ساعت نشستن، پنج دقیقه قدم بزنند.

استفاده نکردن از نخ دندان

عادت‌های ناسالم دهان و دندان، نه تنهای باعث بروز مشکلات دندانی مانند التهاب لثه و پوسیدگی دندان می‌شود، بلکه خطر بروز بیماری‌های قلبی و کلیوی را نیز افزایش می‌دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به صورت منظم از نخ دندان استفاده می‌کنند، کمتر از دیگران از مشکلات قلبی رنج می‌برند. باکتری‌هایی که باعث بروز مشکلات لثه می‌شود، التهاب بدن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین خطر بروز بیماری‌های قلبی بیشتر می‌شود. استفاده از نخ دندان به حذف باکتری‌های پنهان دهان کمک شایانی می‌کند.

تنهایی

تنهایی نه تنها باعث بروز مشکلات روحی می‌شود، بلکه خطر بروز بیماری‌های قلبی را نیز افزایش می‌دهد. گذراندن زمان در کنار خانواده و دوستان به کاهش استرس و افزایش طول عمر افراد کمک شایانی می‌کند.

مصرف نمک زیاد

اضافه کردن نمک اضافی به غذا می‌تواند خطر ابتلاء به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. غذاهای فرآوری شده و ناسالم نیز افراد را در معرض خطر ابتلاء به مشکلات قلبی قرار می‌دهد. مصرف بیش از پنج گرم نمک در غذا احتمال بروز بعضی از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

ورزش بیش از حد

ورزش کردن برای سلامت قلب افراد بسیار مفید است، اما ورزش بیش از حد در یک زمان، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی ورزش نکرده‌اید، فشار زیادی به قلب وارد می‌کند و خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که ورزش کردن را آهسته شروع کنید و فشار زیادی به بدن خود وارد نکنید.

کد خبر 566300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.