تخصیص ۵ میلیارد تومان برای کف سازی بازار زنجان

اولین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان در سال جدید با دستور کار طرح و بررسی لوایح و نامه‌های رسیده از کمیسیون‌های تخصصی شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو امروز _سه‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ورودی‌ها و انجام مراسم فرهنگی مناطق و در میادین شهر در ایام نوروز شادابی و طراوت زیبایی به شهر داده بود و تغییراتی را نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم، اظهار کرد: عملیات عمرانی و آسفالت‌ریزی نیز که از روزهای ابتدایی سال شروع شد در نوع خود بی سابقه بود.

وی ادامه داد: روزانه ۲۵ تن آسفالت در مناطق چهارگانه ریخته شد و نسبت به لکه‌گیری معابر اصلی شهر نیز اقداماتی صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اقدامات صورت گرفته شهرداری در بحث آسفالت را بسیار مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: شهرداری در بحث آسفالت و روکش زودتر از موعد اقدام کرد که امیدواریم این امر منجر شود بعضی از قصورات سال‌های قبل جبران شود.

مرادلو با بیان اینکه در بازار مسگرهای پایین عملیات عمرانی و زیر سازی قبل از عید انجام شد و در روزهای گذشته عملیات پیور سازی در راسته مسگرها صورت گرفته است، اضافه کرد: ۵ میلیارد تومان برای بازسازی کف بازار بزرگ زنجان در نظر گرفته شده که این میزان کافی نیست و باید میراث فرهنگی و گردشگری در این خصوص کمک کند.

وی به اعتبارات باز آفرینی و قصور صورت گرفته توسط راه و شهر سازی در این خصوص اشاره کرد و گفت: شهرداری باید از اعتبار محل بازآفرینی استفاده کند.

مرادلو با بیان اینکه گلایه ما این بود که متأسفانه در گذشته حتی یک بار جلسه‌ای بین اعضای شورا با فرماندار و استاندار برگزار نشده بود، تاکید کرد: خوشبختانه امروز با توجه ویژه مسئولین وفاق و همدلی در بین مسئولین حاکم است.

وی با انتقاد از اینکه طی سال گذشته ریالی از محل بازآفرینی به شهرداری تخصیص پیدا نکرده و شورا پیگیر این موضوع بود، افزود: باید اداره کل راه و شهرسازی و دارایی سهمی از این محل در اختیار شهرداری قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بیش از ۳۰ تا ۴۰ سال بود که زمین باغ هاشمی نژاد رها شده بود که با دخالت شورا و شهرداری انتقال سند پارک هاشمی نژاد به عنوان بزرگ‌ترین پارک شهر زنجان در منطقه بی سیم تنظیم شده و قرار داد این پارک با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه در ایام کرونا وسایل بازی و روشنایی بوستان‌ها برچیده شده بود، اظهار کرد: با مساعد شدن هوا شهرداری باید نسبت به روشنایی مجدد پارک‌ها و وسایل بازی اقدام کند.

حسین حمزه‌لو پاک با اشاره به اینکه شهرداری باید نسبت به فضاسازی ماه مبارک رمضان در سطح شهر اقدام کند، افزود: سازمان سیما منظر و سازمان فرهنگی حتماً باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به طرح بخشودگی خسارت تأخیر و تادیه چک‌های برگشتی اشاره کرد و گفت: این چک‌ها مختص پروانه‌ها و جرایم ساختمانی است که این موضوع قصور شهرداری است که با تأخیر طرح دعوی کرده و این چک‌ها مربوط به قشر ضعیف شهروندان است.

حمزه لو پاک گفت: مبالغ چک‌های تا ۳۰ میلیون ۱۰۰ درصد و بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون ۵۰ درصد بخشودگی را شامل می‌شود.

سعید نجفی _عضو شورای اسلامی شهر زنجان_ نیز تاکید کرد: شهر زنجان فقط سبزه میدان و میدان بسیج نیست و جنوب شهر هم جزئی از شهر است.

وی یادآور شد: شهرداری باید در بحث فضا سازی و برنامه‌های فرهنگی در تعطیلات عید به این مهم توجه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاظم مجتهدی عضو شورای اسلامی شهر زنجان از عدم حضور شهردار زنجان انتقاد کرد و رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز عنوان کرد که ایشان در جلسه شورای ترافیک حضور دارند که البته دقایقی بعد شهردار در جلسه علنی حضور پیدا کرد.

کد خبر 566232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.