آزمون استخدامی شهرداری زنجان معطل چیست؟

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان گفت: در برخی بخش‌های شهرداری نیاز به جذب نیرو داریم با اینکه چند بار خودم پیگیر موضوع شدم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ام هر بار بهانه‌هایی آورده‌اند، متأسفانه در گذشته در جذب نیرو دقت لازم نشده است و الان بدنه شهرداری در برخی حوزه‌ها واقعاً می‌لنگد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ منصور مرادلو، امروز_ دوشنبه سی‌ام بهمن- در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون شهرداری زنجان ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: چرا شهرداری این افراد را معطل گذاشته است؟

وی افزود: کوتاهی‌هایی در گذشته انجام شده است و با کسری نیروهای متخصص در بدنه شهرداری مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان با بیان اینکه بنده از شورای پنجم پیگیر موضوع بودم و بالاخره با وعده و وعیدهایی ثبت‌نام آزمون استخدامی شهرداری پنج ماه پیش انجام شد، بیان کرد: چند وعده به مردم قول زمان برگزاری آزمون را داده‌اند اما هنوز هم آزمون برگزار نشده است.

وی ادامه داد: مشکل کار کجاست؟ آیا از شهرداری است؟ در برخی بخش‌های شهرداری نیاز به جذب نیرو داریم با اینکه چند بار خودم پیگیر موضوع شدم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ام هر بار بهانه‌هایی آورده‌اند، متأسفانه در گذشته در جذب نیرو دقت لازم نشده است و الان بدنه شهرداری در برخی حوزه‌ها واقعاً می‌لنگد.

سمانه شادل، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان در پاسخ به اظهارات این عضو شورا اظهار داشت: آزمون استخدامی شهرداری‌ها باید به صورت متمرکز و کشوری برگزار شود و مجری این آزمون سازمان شهرداری‌ها خواهد بود و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: موضوع استخدام، شهرداری را نیز دچار مشکل کرده است چراکه برخی پست‌ها بلوکه مانده است و الان باید سازماندهی نیروها انجام و تطبیق پست و محل خدمت را داشته باشیم اما به دلیل بلوکه بودن پست‌ها ما نیز بلاتکلیف هستیم.

شادل با بیان اینکه از سازمان شهرداری‌ها موضوع را پیگیری کرده‌ایم، گفت: گویا باید مستندات و مدارکی بین سازمان اداری و استخدامی و سازمان شهرداری تبادل شود تا به اخذ مجوز منجر شود اما قول داده شده است تا اردیبهشت این موضوع حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نیروهای تخصصی همچون ترافیک کمبود نیروی متخصص در شهرداری وجود دارد، افزود: در خصوص رشته‌های حقوقی ۷۰ نفر از نیروها در سطح شهرداری‌های شهر در حال ارائه خدمات هستند.

سعید نجفی یکی از اعضای شورای شهر زنجان نیز در ادامه گفت: باید در سال‌جاری مغایرت بودجه در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و جای سوال دارد و مدیران باید پاسخگو باشند که چرا کوشش به تلاش کم شده است.

سعید نجفی ادامه داد: از پروژه‌های عمرانی شهر زنجان بازدیدهای مکرر انجام شده است که عموماً مشکل پرداختی نقدی و غیر نقدی دارند با اینکه قرار بود اواخر سال‌جاری برخی پروژه‌ها به افتتاح برسند اما به افتتاح نرسید و باید به این امور پاسخگویی شود.

کد خبر 729510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.