اجرای طرح «مشهد مهربان» با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند

معاون اجتماعی‌ومشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برپایی طرح «مشهد مهربان» در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد با همکاری شورای اجتماعی محلات خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ابراهیمی در خصوص برپایی طرح «مشهد مهربان» در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، اظهار کرد: با تاسی‌از عمل خیرخواهانه مقام معظم رهبری که همه ساله مصادف با عید سعید فطر اقدام به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌کنند، بنا شد تا با برپایی طرح "مشهد مهربان" نسبت به آزادی زندانیان محلات شهر اقدام شود.

وی بابیان اینکه اجرای این طرح با همکاری شوراهای اجتماعی محلات مشهد است، ادامه داد: در این طرح سعی می‌شود با استفاده از ظرفیت مردم، نیکوکاران‌و خیرین محلی، در راستای تقویت اخلاق اجتماعی و روحیه خیرخواهانه با مشارکت آحاد مردم و مراکز نیکوکاری محلات مشهد نسبت به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد محلات اقدام صورت گیرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی‌و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در سال گذشته نیز به همت شورای اجتماعی محلات برگزار شد که با همکاری اعضای شوراهای اجتماعی محلات، کمک قابل توجهی دریافت و تعداد ۳۰ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

وی در خصوص اینکه طرح «مشهد مهربان» از ابتدای ماه مبارک رمضان تا چهل و پنج روز پس از آن ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح شورای اجتماعی محله، اقدام به برگزاری جلسات و دعوت از خیرین و نیکوکاران نسبت به اطلاع رسانی، تبیین ضرورت و اهمیت آزادسازی زندانیان خواهد کرد و در ادامه یک شماره کارت یا حساب حقوقی از یک مرکز نیکوکاری، خیریه یا مسجد محله برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام و سپس تجمیع مبالغ در پایان زمان اجرای طرح انجام می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در پایان طرح، معتمدان محله و رئیس شورای اجتماعی محله به ستاد دیه استان مراجعه و بر اساس اولویت‌هایی مانند زندانیان ساکن محله، زندانیان دارای همسر و فرزند، زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال و زندانیان خانم نسبت به آزادی آن‌ها اقدام و فیش واریزی را بین خیرین و نیکوکاران منتشر می‌کنند.

کد خبر 566196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.