سهم ۲۰ درصدی تصادفات فوتی ماه رمضان در ساعات ۴ تا ۶ صبح

رئیس پلیس راه استان اصفهان از سهم ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در ساعات چهار تا شش صبح و سهم ۱۷ درصدی تصادفات جرحی در ساعات ۱۸ تا ۲۰ ماه مبارک رمضان سال گذشته، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برابر تحلیل‌های انجام شده در تصادفات ماه رمضان سال گذشته، بیشترین سهم جان‌باختگان با ۲۰ درصد مربوط به ساعات چهار تا شش صبح و بیشترین سهم مجروحان با ۱۷ درصد تصادفات مربوط به ساعات ۱۸ تا ۲۰ بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت زیاد و شتاب‌زدگی رانندگان با توجه به نزدیک بودن اذان مغرب و وعده افطار یکی از علل تصادفاتی است که منجر به مجروح شدن هموطنان می‌شود، افزود: رانندگان به خصوص در بازه زمانی چهار تا شش صبح همواره با سرعت مطمئنه رانندگی کنند زیرا علت تصادفات در این ساعات خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از بیداری سحرگاهی و ضعف و بی‌حالی شامگاهی است که نیازمند توجه ویژه‌ای است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: رانندگان پس از صرف وعده سحر تاحد امکان از رانندگی خودداری کنند و در ساعات ۱۸ تا ۲۰ عصر که دارای بیشترین مجروحان است، به رعایت سرعت مطمئنه توجه کنند و از هرگونه عجله بی‌مورد برای رسیدن به مقصد خودداری کنند.

کد خبر 566028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.