کاهش ۴۰ درصدی جرایم خشن در ایام نوروز

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری ۴۹۷ نفر در ۴۱۳ تصادف درون‌شهری مجروح شدند و ۱۲ نفر در ۱۲ تصادف جان خود را از دست دادند ، گفت: در این ایام جرایم خشن با ۴۰ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: طرح نوروزی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور ایجاد امنیت و آرامش بیشتر برای شهروندان و مسافران نوروزی در دو حوزه انتظامی و ترافیکی از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت.

وی با بیان اینکه از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۲۷ میلیون تردد خودرو در جاده‌های استان اصفهان ثبت شده است، افزود: بیش از دو میلیون مسافر نیز وارد استان شده و از اماکن گردشگری و تاریخی بازدید کرده‌اند که ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان از رضایتمندی بالای آنها نسبت به خدمات ارائه شده از سوی پلیس دارد.

بازخورد اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از سرقت طی ایام نوروز

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از سرقت طی ایام نوروز، ادامه داد: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی و جهادی مأموران، افزایش گشت‌های انتظامی و کنترل و مهار مجرمان، به ویژه مجرمان سابقه‌دار، شاهد امنیت مطلوبی در استان اصفهان بودیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده در این مدت سرقت به عنف ۵۱ درصد، سرقت داخل خودرو ۳۱ درصد، سرقت مغازه ۲۵ درصد، سرقت خودرو ۱۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۵ درصد، کیف‌قاپی ۵۱ درصد، سرقت احشام ۱۸ درصد و سرقت‌های مهم سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سردار میرحیدری از کاهش ۴۰ درصدی جرایم خشن طی ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: وقوع شرارت ۲۵ درصد، جعل ۱۳ درصد، کلاهبرداری سه درصد، جرایم مالی و اقتصادی ۵۰ درصد، نزاع و درگیری فردی ۲۷ درصد و نزاع دسته جمعی ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: مأموران این فرماندهی موفق شدند در نوروز سال جاری نزدیک به ۱۴ تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و حشیش را کشف و ۵۶ قاچاقچی و ۳۳۳ خرده فروش مواد افیونی را دستگیر کنند.

دستگیری دو هزار و ۶۴ معتاد متجاهر طی اجرای طرح آرامش

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح آرامش با هماهنگی مرجع قضائی، استانداری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر و دور کردن آنها از فضای شهرها در ایام نوروز، افزود: در این طرح دو هزار و ۶۴ معتاد متجاهر دستگیر و گرفته تحویل کمپ‌ها شدند که این اقدام تأثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت جامعه و کاهش سرقت‌های خرد داشته است.

وی از کشف ۷۵ قبضه اسلحه غیرمجاز توسط مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: ۶۲ قبضه از سلاح‌های کشف شده شکاری و ۱۳ قبضه از این سلاح‌ها جنگی بودند.

کشف ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق

سردار میرحیدری با اشاره به عملکرد این فرماندهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، ادامه داد: با توجه به اینکه شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، لذا در راستای تحقق این شعار برای مبارزه با قاچاق کالاهای خارجی که یکی از موانع اصلی بر سر راه تولیدگران و اشتغال جوانان است، تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا مأموران موفق شدند در نوروز سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، خشکبار، پوشاک، خودرو، موتورسیکلت، موتور و قطعات خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی را کشف، ۵۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را توقیف و ۹۱ نفر را در این رابطه دستگیر کنند.

وضعیت حوادث ترافیکی سال جاری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت حوادث ترافیکی نوروز سال جاری، تصریح کرد: به طور کلی در راه‌های درون و برون‌شهری، چهار هزار و ۵۰۰ مورد تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی رخ داده است که در این تصادفات ۹۰۵ نفر مجروح و ۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند که تعداد مجروحان با چهار درصد و تعداد جان‌باختگان تصادفات با ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری ۳۹۵۶ مورد تصادفات در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان رخ داده است، افزود: در ایام نوروز ۴۹۷ نفر در ۴۱۳ تصادف درون‌شهری مجروح شدند و ۱۲ نفر در ۱۲ تصادف جان خود را از دست دادند که تعداد مجروحان با ۱۵ درصد و تعداد جان‌باختگان با ۵۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه طی ایام نوروز ۵۴۴ تصادف در راه‌های برون‌شهری استان اصفهان رخ داده است، گفت: ۴۰۸ نفر در ۲۰۱ مورد تصادف برون‌شهری مجروح شدند و ۳۶ نفر در ۳۱ تصادف جان خود را از دست دادند که تعداد مجروحان و جان‌باختگان ۱۶ درصد افزایش یافته است. در مجموع تعداد کل تصادفات راه‌های برون‌شهری با ۳۱ درصد و تعداد تصادفات خسارتی با ۴۴ درصد کاهش مواجه بوده است.

اجرای طرح فرهنگی، اعتقادی و اقناعی «سلمان محمدی»

وی با اشاره به اجرای طرح فرهنگی، اعتقادی و اقناعی «سلمان محمدی» با مشارکت مجمع رهروان امر به معروف، ستاد احیای امر به معروف و جامعه روحانیت استان اصفهان، اظهار کرد: این طرح در ایام نوروز در ۱۲۰ نقطه شهر اصفهان اجرا و سعی شد به جای اقدامات سلبی با کار ایجابی، فرهنگی و اقناعی افراد بد پوشش مورد مشاوره قرار گیرند و با زبان نرم و استفاده از فنون روانشناسی فلسفه پوشش و فواید آن برای این افراد بیان شود که با اقبال عمومی نیز همراه شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ایام نوروز، ادامه داد: در این مدت ۱۲۹ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که ۴۲ درصد این تماس‌ها منجر به انجام عملیات و حضور مأموران در صحنه و ۵۴ درصد از این تماس‌ها منجر به ارائه مشاوره و راهنمایی تماس‌گیرندگان از سوی اپراتورها شد و چهار درصد از این تماس‌ها نیز غیرمرتبط بودند.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری، همراهی و مشارکت همه مردم و دستگاه‌های استان اصفهان با بخش‌های مختلف این فرماندهی، خاطرنشان کرد: امنیت در تمام ابعاد نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم و دستگاه‌ها است و بنابر این در سال جدید نیز انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه یابد تا با یاری یکدیگر نظم و امنیت مطلوب در استان اصفهان را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

کد خبر 566021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.