۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
حقوق سربازان وظیفه افزایش یافت

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حقوق کارکنان وظیفه از اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار تقی مهری با اشاره به روند حقوق کارکنان وظیفه، اظهار کرد: با تلاش مسئولان دولت و نیروهای مسلح، حقوق سربازان وظیفه با اولویت سربازان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند یک میلیون و۲۹۵ هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سردار مهری اظهار کرد: امیدواریم با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت، در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود سه میلیون و سیصد هزار تومان باشیم.

به گزارش ایمنا، در بودجه ۱۴۰۱ دولت قصد داشت به حقوق سربازان ۱۰ درصد اضافه کند اما با توجه به اینکه این ۱۰ درصد در مقایسه با میزان تورم بسیار ناچیز بود این تصمیم ابطال شد، بنابراین مقرر شد که حقوق سربازان در مناطق غیرعملیاتی ۶۰ و در مناطق عملیاتی ۷۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد و سربازان متأهل نیز ۹۰ درصد حقوق کارکنان نیروهای مسلح حقوق دریافت کنند.

کد خبر 565991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.