محورهای اصفهان از حداقل استانداردها برخوردار هستند/جاده‌های شرقی پرحادثه‌ترین محورها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نمی‌توان گفت که راه‌های استان اصفهان نقص ایمنی ندارند، قطعاً نقص دارند اما از حداقل استانداردها برای تردد خودروها برخوردار هستند؛ در غیر این صورت اجازه عبور و مرور خودرو در این راه‌ها صادر نمی‌شد؛ بیشترین فوتی نیز در محور انارک به چوپانان ثبت شد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی از مهرماه آغاز شد و تا اسفند سال گذشته ادامه داشت، جلسات هماهنگی با دستگاه‌های امدادی نیز در این مدت برگزار شد.

وی با اشاره به ثبت ۲۷ میلیون تردد تا روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان، افزود: آخرین آمار نشان دهنده افزایش ۸۵ درصدی ترددها در مقایسه با سال گذشته است؛ همچنین اصفهان یکی از استان‌های پرتردد هم از نظر پیمایش و هم تردد خودروها در جاده‌های آن بود که این ترافیک مدیریت شد.

پرتصادف‌ترین محورهای نوروزی در شرق استان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان پرتصادف‌ترین محورهای نوروزی را جاده‌های شرق استان معرفی کرد و گفت: بیشترین فوتی نیز در محور انارک به چوپانان ثبت شد که با چهار فقره فوتی از نظر مکانی، بیشترین جان باخته عید نوروز را به خود اختصاص داد.

وی بازه زمانی ساعت پنج عصر تا ۹ شب را بیشترین زمان وقوع تصادفات جرحی و فوتی اعلام و اظهار کرد: ۶۰ درصد جان باختگان تصادفات بومی و ۴۰ درصد غیربومی بودند البته جزئیات بیشتری درباره تصادفات، هنوز جمع‌بندی نشده است.

راه‌ها از حداقل استاندارد برخوردارند

سرهنگ زارع بدترین تصادف نوروزی را واژگونی یک خودرو تیبا در نزدیکی محور امین‌آباد به شهرضا دانست و گفت: در این تصادف، سه نفر بر اثر برخورد خودرو با گاردریل کنار جاده، جان خود را از دست دادند.

وی افزایش ۸۵ درصدی ترددها را یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در آمار تصادفات اعلام کرد و افزود: به نسبت افزایش تردد انتظار می‌رفت که با افزایش چشمگیر حوادث روبه‌رو شویم اما تردد در جاده‌های برون شهری استان در نوروز مدیریت شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش عوامل نقص ایمنی خودروها و کیفیت نامناسب جاده‌ها در افزایش تصادف، گفت: نمی‌توان گفت که راه‌های استان اصفهان نقص ایمنی ندارند، قطعاً نقص دارند اما از حداقل استانداردها برای تردد خودروها برخوردار هستند در غیر این صورت اجازه عبور و مرور خودرو در این راه‌ها صادر نمی‌شد به طور کلی کیفیت پایین خودروها و مشکلات راه‌ها، دو نقص بزرگی است که به شکل ملی مطرح بوده و بارها این مشکلات بیان شده است.

شناسایی ۶۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها

وی با اشاره به شناسایی ۶۷ نقطه پرتصادف در سال گذشته، افزود: از این تعداد مشکل ۲۹ نقطه حادثه‌خیز رفع شده و بقیه نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی شده است، البته نقص راه و نقطه پرتصادف مشکلی نیست که از بین برود، این نقاط دائم در حال به وجود آمدن و رفع شدن هستند و باید همواره در حال رفع آن‌ها باشیم.

سرهنگ زارع با اظهار امیدواری گفت: امیدواریم با اختصاص بودجه کافی در بخش راه، تعداد بیشتری از نقاط پرتصادف در جاده‌های استان برطرف شود، روکش آسفالت برخی محورها نیز تا حدودی نامناسب است که لازم است اصلاح شود تا بتوانیم ایمنی بالاتری داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش ترددهای برون‌شهری به دلیل فرارسیدن بهار و ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در این ماه، بخشی از ترددها افزایش می‌یابد؛ همچنین گرسنگی، بی‌حالی و روزه‌داری رانندگان، به ویژه در ساعت‌های عصر شرایطی را به وجود می‌آورد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خواب آلودگی بهار و روزه‌داری

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، خواب‌آلودگی رانندگان در فصل بهار را بیش از دیگر اوقات سال دانست و ادامه داد: در هر صورت رانندگی خطرناک‌ترین کاری است که به شکل روزمره انجام می‌دهیم، همه قوانین و مقررات مهم هستند و نمی‌توانیم گزینشی عمل کنیم؛ ولی دو آسیب پرتکرار در جاده‌های استان شامل خستگی و خواب‌آلودگی و دیگری رعایت سرعت مطمئنه و مجاز از سوی رانندگان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در توصیه به رانندگان گفت: رانندگان با مدیریت زمان در این ماه از عجله برای رسیدن به مقصد در ساعت‌های پایانی روز خودداری کنند، گزینه‌های زیادی در افزایش ترافیک نقش دارد و نمی‌توان گفت ماه رمضان در آن تأثیر دارد یا خیر اما پیش‌بینی می‌شود در این ماه با افزایش تردد در محورهای برون شهری استان روبه‌رو نشویم.

کد خبر 565978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.