۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

در صورت از دست دادن کف ۴۵ هزار دلار، روند بیت کوین نزولی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۶ هزار و ۲۲۵ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۳۴ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۵۰۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۴۸ دلار و ۶۸ سنت

تغییرات: رشد ۱.۲۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۸۳۷ دلار

تغییرات: رشد ۰.۶۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۲۱ دلار

تغییرات: رشد ۳.۳۶ درصدی

سولانا (SOL): ۱۳۶ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۰۷ درصدی

ترا (Tera): ۱۱۴ دلار و ۲۰ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۰۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۹۷ دلار و ۱۶ سنت

تغییرات: کاهش ۲.۱۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۴ دلار

تغییرات: رشد ۲.۷۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۲۲ دلار و ۸۹ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۷۰ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

حمایت: ۴۵ هزار دلار

مقاومت: ۵۰ هزار دلار

پیش‌بینی: بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش‌بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، در آخرین حرکت بیت کوین شاهد پولبک به سطح ۴۵ هزار دلار هستیم و این الگو می‌تواند به ما اطمینان خاطری درخصوص ادامه روند بدهد.

در صورت از دست دادن کف ۴۵ هزار دلار سناریو روند صعودی نقض می‌شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۴۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۸۷ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۸۲ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۴۹ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۴۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۴ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۰۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۹۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمز ارزها: دو هزار و ۱۱۹ میلیارد دلار

بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۵۲ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

اخبار بازار رمزارزها

میانگین کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم دوباره افزایش یافت

در حالی که کارمزدهای تراکنش در شبکه اتریوم در چند وقت اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته بود، روز سوم آوریل (چهاردهم فروردین) بار دیگر افزایش یافت. کارمزد شبکه اتریوم اواسط ماه مارس (اسفند) به کمترین میزان خود، یعنی ۵.۹۸ دلار برای هر تراکنش رسیده بود، اما اکنون به حدود ۰.۰۰۵۶ اتریوم یا ۱۹.۵۷ دلار به ازای هر انتقال رسیده است. اوج کارمزد شبکه اتریوم مربوط به دهم ژانویه (بیستم دی) با ۵۲ دلار به ازای هر تراکنش است. با این حال، افزایش کارمزد تنها مربوط به لایه اول اتریوم نمی‌شود و لایه دوم نیز با افزایش کارمزد روبه‌رو بوده است.

کمیسیون بورس استرالیا نسبت به فعالیت تأثیرگذاران فضای مالی هشدار داد

کمیسیون بورس و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) اخیراً در بیانیه‌ای نسبت به رفتار و تبلیغ‌های تأثیرگذاران فضای مجازی (اینفلوئنسرها) بر حوزه مالی هشدار داده است. با وجود اینکه بیانیه اخیر کمیسیون بورس اشاره مستقیمی به ارزهای دیجیتال نمی‌کند، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد. به گفته این اطلاعیه، تأثیرگذاران نسبت به محتوای خود در رابطه با حوزه مالی باید دقت داشته باشند، اطلاعات غلط به سرمایه‌گذاران ندهند و خدمات مالی بدون مجوز را تبلیغ نکنند. مجازات توجه‌نکردن به هشدارهای کمیسیون بورس می‌تواند منجر به میلیون‌ها دلار جریمه برای شرکت‌ها و تا پنج سال زندان برای افراد شود.

جمع‌آوری بیش از ۶۰۰ هزار دلار از طریق فروش NFT برای بازسازی مکان‌های فرهنگی اوکراین

خبرگزاری بلومبرگ به استناد ایمیلی از وزارت تحول دیجیتال اوکراین گزارش داد که این کشور در روز نخست فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود توانسته ۱,۲۸۲ توکن غیرمثلی را به مبلغ ۱۹۰ اتریوم به فروش برساند. مبلغ جمع‌آوری شده از طریق فروش این توکن‌های غیرمثلی، تاکنون ارزشی در حدود ۶۵۵ هزار دلار داشته است. اوکراین قصد دارد از درآمد حاصله، برای بازسازی مکان‌های فرهنگی مانند موزه‌ها و تئاترهایی که در بحبوحه جنگ با روسیه ویران شده‌اند، استفاده کند.

ارزش کل قفل‌شده دیفای به بیش از ۲۳۱ میلیارد دلار رسید

ارزش کل قفل‌شده (TVL) در بخش دیفای به ۲۳۱ میلیارد دلار افزایش یافته و به اوج تاریخی خود نزدیک شده است. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش کل قفل‌شده دیفای مربوط به روز دوم دسامبر ۲۰۲۱ است که با ۲۵۶ میلیارد دلار، ۱۰.۸ درصد بیش‌تر از سطح کنونی است. در میان شبکه‌های بلاک چین نیز اتریوم در حال حاضر با تسلط ۵۴.۳۱ درصدی بر بخش امور مالی غیرمتمرکز، بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار از ارزش کل قفل‌شده دیفای را به خود اختصاص داده است. شبکه‌های ترا و بایننس اسمارت چین نیز به ترتیب با ۳۰.۴۵ میلیارد دلار و ۱۳.۳۶ میلیارد دلار ارزش کل قفل‌شده، دارای نرخ تسلط ۱۳.۱۵ و ۵.۷۷ درصدی در فضای دیفای هستند.

سومین کیف پول بزرگ اتریوم ۸۶ میلیارد توکن شیبا این و خرید

یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های بلاک چین اتریوم که با عنوان تسوناده (Tsunade) شناخته می‌شود، بیش از ۸۶ میلیارد توکن شیبا این و خریداری کرده که ارزشی در حدود ۲.۳ میلیون دلار دارد. این خرید عمده میم کوین، نتوانست کمکی به افزایش قیمت شیبا این و کند. این آدرس در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد دلار دارایی‌های دیجیتال مختلف را در خود جای داده و سومین کیف پول بزرگ شبکه اتریوم محسوب می‌شود. گفتنی است که این نهنگ در حال حاضر دو تریلیون واحد از میم کوین شیبا این و به ارزش تقریبی ۴۷ میلیون دلار در کیف پول خود نگهداری می‌کند.

رونمایی از لایحه قانون‌گذاران آمریکایی برای شفافیت استیبل کوین‌ها

لایحه جدیدی توسط قانون‌گذاران آمریکایی معرفی‌شده که استیبل کوین‌ها را ملزم می‌کند که باید توسط اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از ۱۲ ماه یا دلار آمریکا پشتیبانی شوند. این لایحه همچنین می‌گوید که ناشران استیبل کوین‌ها ملزم به انتشار عمومی گزارش‌های حسابرسی ذخایر پشتوانه خود هستند و این حسابرسی نیز باید توسط حسابرسان شخص ثالث انجام شود. این قانون که اصطلاحاً تحت عنوان «قانون شفافیت استیبل کوین» معرفی‌شده، به روشنی نشان می‌دهد که قانون‌گذاران آمریکایی به دنبال مسئول نگه‌داشتن منتشرکنندگان و شفافیت در صنعت استیبل کوین هستند.

توکن کپی‌شده از دوج کوین کلاهبرداری از آب درآمد

دوج مادِر (DogeMother)، یکی از توکن‌های بی‌شمار مشابه دوج کوین، اخیراً دچار سقوط شدیدی شده و شرکت امنیت بلاک چین پک‌شیلد (PeckShield) آن را کلاهبرداری اعلام کرده است. قیمت این توکن تقریباً ۹۱ درصد سقوط کرده است و خریداران آن دچار ضررهای بسیاری شده‌اند. با وجود اینها، توسعه‌دهندگان دوج مادِر، این توکن را غیرقابل کلاهبرداری می‌خواندند و حتی عنوان کرده بودند که در ازای خرید، پاداش تضمینی پرداخت می‌کنند. مجموعاً یک میلیون از این توکن در شبکه بایننس اسمارت چین (BNB) صادر شده است و خریداران با وعده سودهای نجومی فریب این کلاهبرداران را خورده‌اند. در حال حاضر کانال تلگرام این توکن از کار افتاده است و اطلاعی از توسعه‌دهندگان آن در دسترس نیست.

ترزور نقص احتمالی مرتبط با حملات فیشینگ اخیر را بررسی می‌کند

ارائه‌کننده کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور (Trezor) اخیراً در پی گزارش کاربران از حملات فیشینگ، شروع به بررسی نقض داده‌های احتمالی کرده است. این نقض‌ها ممکن است آدرس ایمیل و سایر اطلاعات شخصی کاربران را به خطر بی ‌اندازد. اوایل امروز چند کاربر در رابطه با حملات فیشینگ گسترده که از طریق ایمیل در حال انجام است خبر دادند. در این حمله ایمیل‌هایی به کاربران ارسال شده و از آنها خواسته تا به‌خاطر مشکلات امنیتی، برنامه ترزور را از آدرس جدید معرفی‌شده دریافت کنند. با این حال، شرکت ترزور گمان می‌کند که این حمله به‌دلیل عضویت برخی از کاربران در یک خبرنامه بر بستر شرکت ارائه‌دهنده سرویس میل‌چیمپ (Mailchimp) انجام شده است.

جهش ۳۱ هزار درصدی قیمت یک آلت کوین ناشناخته در عرض ۳۰ روز

اخیراً یک آلت کوین ناشناخته که در زمینه ورزش فعالیت می‌کند، توانسته است بیش از ۳۰٬۰۰۰ درصد در یک ماه و حدود ۳۰۰ درصد در هفت روز گذشته رشد کند. توکن استپن (STEPN)، یک آلت کوین متاورسی است که به ازای راه‌رفتن به کاربران خود ارز دیجیتال اهدا می‌کند. استپن که اخیراً به رتبه ۷۲ بازار ارزهای دیجیتال رسیده است، اکنون با قیمت ۲.۶۵ دلار معامله می‌شود. کاربران استپن برای کسب درآمد در این پلتفرم باید کفش‌هایی را در قالب NFT خریداری یا اجاره کنند و با راه‌رفتن یا دویدن توکن‌های این پروژه را به‌عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

بنیان‌گذار ریپل پنج میلیون دلار به کمپین تغییر کد بیت کوین کمک کرد

کریس لارسن، سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران ارز دیجیتال ریپل، به‌تازگی اعلام کرده است که به کمپین تغییر کد بیت کوین پنج میلیون دلار اعطا خواهد کرد. این کمپین زیست‌محیطی با استفاده از سرمایه لارسن آگهی‌هایی را در روزنامه‌های بزرگ منتشر می‌کند تا استخراج‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و دیگر اشخاص را متقاعد کند که سازوکار اجماع اثبات کار شبکه بیت کوین را کنار بگذارند و آن را با مدلی کم‌مصرف‌تر جایگزین کنند. لارسن پیش از این نیز ۹۰ میلیون دلار به کمپین‌های زیست‌محیطی دیگر اهدا کرده بود.

ماینرهای بیت کوین و اتریوم ماه گذشته مجموعاً بیش از دو میلیارد دلار درآمد داشته‌اند

درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین که از ماه اکتبر (مهر) با کاهشی متوالی همراه شده بود، نسبت به ماه گذشته ۱۴ درصد رشد کرده است. ماینرهای بیت کوین در ماه مارس (اسفند) مجموعاً ۱.۲۱ میلیارد دلار از استخراج این ارز دیجیتال درآمد کسب کرده‌اند. علاوه بر این، درآمد ماینرهای اتریوم نیز ماه گذشته به ۱.۲۹ میلیارد دلار رسید که نشان از رشد ۷.۲ درصدی آن نسبت به ماه فوریه بهمن دارد. گفتنی است که این ماینرها از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) تاکنون با کاهش درآمد مواجه شده بودند. اوج درآمد ماینرهای اتریوم نیز مربوط به مه ۲۰۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است که به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده بود.

بنیان‌گذار صرافی بیتمکس: می‌خواهم به‌جای بیت کوین بیشتر در اتریوم سرمایه‌گذاری کنم

آرتور هیز، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال بیتمکس، گفته است در ابتدای سال ۲۰۲۲ نیمی از سبد سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود را به بیت کوین و نیمی دیگر را به اتریوم اختصاص داده بود؛ با این حال، در حال حاضر قصد دارد ۲۵ درصد از سبد خود را به بیت کوین و ۷۵ درصد باقی‌مانده را به اتریوم اختصاص دهد. طبق گفته‌های او، مشکل بیت کوین این است که معامله‌گران به آن به‌عنوان یک دارایی پر ریسک نگاه می‌کنند و این در حالی است که آنها باید رویکرد خود را تغییر دهند و از این ارز دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش و محافظی در برابر تورم استفاده کنند.

نقشه بازار رمزارزها

بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید

کد خبر 565947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.