۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، در آخرین حرکت بیت کوین شاهد پولبک به سطح ۴۵ هزار دلار هستیم و این الگو می‌تواند به ما اطمینان خاطری در خصوص ادامه روند بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۶ هزار و ۴۴۷ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۳۶ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۴۹۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۵۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۴۳ دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۵۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰۸۳۲ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۹۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۱۷ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۳۱ درصدی

سولانا (SOL): ۱۳۸ دلار و ۳۳ سنت

تغییرات: رشد ۱.۷۰ درصدی

ترا (Tera): ۱۱۷ دلار و ۲۳ سنت

تغییرات: رشد ۷.۸۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۹۹ دلار و ۹۷ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۴۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۱ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۴۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۲۳ دلار و ۱۷ سنت

تغییرات: رشد ۳.۱۰ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

حمایت: ۴۵ هزار دلار

مقاومت: ۵۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، در آخرین حرکت بیت کوین شاهد پولبک به سطح ۴۵ هزار دلار هستیم و این الگو می‌تواند به ما اطمینان خاطری در خصوص ادامه روند بدهد.

در صورت از دست دادن کف ۴۵ هزار دلار سناریو روند صعودی نقض می‌شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۵۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۸۰ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۸۱ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۴۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۴۷ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۸۶ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۰۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۸۹ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: دو هزار و ۱۲۲ میلیارد دلار

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۴۸ واحد. بازگشت به منطقه طبیعی

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

سختی شبکه بیت کوین در پی استخراج ۱۹ میلیون واحد از عرضه آن رکورد جدیدی ثبت کرد

به‌دنبال استخراج ۱۹ میلیون واحد از عرضه کل بیت کوین، اکنون سختی شبکه این ارز دیجیتال به اوج تاریخی ۲۸.۵۸۷ تریلیون رسیده و هش ریت شبکه نیز با وجود نوسان‌های بسیار اکنون به حدود ۲۰۰.۰۵ اگزاهش بر ثانیه کاهش یافته است. سختی شبکه تنها در دو روز حدود ۴.۳۱ درصد رشد داشته که باعث می‌شود اکنون سخت‌ترین زمان برای استخراج بیت کوین در کل تاریخ باشد. ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، ۲۱ میلیون واحد برای عرضه کل این ارز دیجیتال مشخص کرده که تاکنون حدود ۱۹٬۰۰۱٬۱۸۷ واحد آن استخراج شده است.

اوپن‌سی این ماه پشتیبانی از شبکه سولانا را آغاز خواهد کرد

پلتفرم اوپن‌سی (OpenSea)، بزرگترین بازار معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT)، اعلام کرده که مدت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اضافه‌کردن بلاک چین سولانا به پلتفرم خود بوده است و احتمالاً در ماه آوریل (فروردین) آن را انجام خواهد داد. این پلتفرم در حال حاضر از بلاک چین‌های اتریوم، پالیگان و کلایتن پشتیبانی می‌کند. بعد از اینکه اوپن‌سی در توئیتر خود ویدئویی ۱۶ ثانیه‌ای به نام «بهترین راز وب ۳.۰» را در رابطه با پشتیبانی از سولانا منتشر کرد، کاربران زیادی از آن استقبال کردند.

در سه ماه نخست ۲۰۲۲ حدود سه هزار خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان نصب شده است

بنا بر گزارش‌ها، شرکت‌های عرضه‌کننده خودپردازهای ارز دیجیتال در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲,۷۵۹ دستگاه جدید را در کشورهای مختلف جهان نصب کرده‌اند. بیت کوین دات کام در پایان سال گذشته اعلام کرده بود تعداد خودپردازهای نصب‌شده ۳۳,۹۰۰ مورد بوده که این رقم در انتهای مارس (اسفند) امسال به ۳۶,۶۵۹ دستگاه رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که تعداد این خودپردازها در یک بازه زمانی ۹۳ روزه ۸.۱۳ درصد افزایش یافته است

ترکیه می‌خواهد مدیران صرافی تودکس را به بیش از ۴۰ هزار سال حبس محکوم کند

یک دادستان ترکیه‌ای قصد دارد شدیدترین حکم زندان تمام دوران را برای بنیان‌گذاران و مدیران صرافی ارزهای دیجیتال تودکس (Thodex) اعمال کند. او با توجه به اتهامات وارده به این صرافی، می‌خواهد هر یک از ۲۱ متهم موجود را با ۴۰,۵۶۴ سال حبس مجازات نماید. این متهمان افرادی هستند که در کلاهبرداری‌های ۱۰۸ میلیون دلاری صرافی تودکس نقش داشته‌اند. فاروق فاتح اوزر، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی تودکس، مظنون اصلی این تحقیقات و تحت‌تعقیب است. طبق مدارک موجود، او با بیش از ۲ میلیارد دلار پول به کشور آلبانی گریخته و تلاش‌های مقامات ترکیه برای دستگیر کردن او تاکنون بی‌فایده بوده است.

تحریم‌ها باعث افزایش انگیزه مسکو برای ایجاد بازار داخلی ارزهای دیجیتال شده است

در شرایطی که روسیه با تحریم‌های شدید کشورهای غربی مواجه شده، انگیزه‌های مسکو برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی بازار داخلی ارزهای دیجیتال بیشتر شده است. ایوان چبسکوف، مدیر بخش سیاست‌های مالی وزارت دارایی روسیه، با بیان این مطلب گفت روس‌هایی که در صرافی‌های خارج از کشور سرمایه‌گذاری ارز دیجیتالی انجام داده‌اند، برای برداشت اموال خود و تبدیل آن به پول نقد با مشکلات زیادی مواجه هستند. به گفته چبسکوف، عده کثیری از مردم در این وضعیت تمایل دارند اموال دیجیتال خود را به روسیه منتقل کنند. او همچنین افزود ایجاد یک بازار روسی به کاربران این کشور امکان می‌دهد برداشت‌ها و تراکنش‌های خود به‌راحتی انجام دهند. وی در حالی این مطالب را عنوان کرد که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مدتی است دسترسی کاربران روس را محدود کرده‌اند.

کمبود گوشی هوشمند در کنیا مانعی بر سر صدور ارز دیجیتال بانکی

رئیس بانک مرکزی کنیا می‌گوید کمبود گوشی‌های هوشمند در این کشور مانع صدور ارز دیجیتال بانکی شده است. پاتریک انجوروگه افزود بانک مرکزی احتمالاً مجبور می‌شود صدور پول دیجیتال خود را به تعویق بی‌اندازد. او خاطر نشان کرد هدف بانک مرکزی از عرضه پول دیجیتال این است که دسترسی مردم به خدمات مالی بیشتر شود ولی صدور آن در شرایط کنونی نتیجه معکوس خواهد داشت. گفتنی است حدود ۵۶ درصد از کاربران گوشی‌ها موبایل در کنیا از دستگاه‌های غیرهوشمند استفاده می‌کنند.

سناتور آمریکایی: دلار دیجیتال نباید به ابزار جاسوسی بانک مرکزی تبدیل شود

سناتور تد کروز طرحی را به کنگره آمریکا ارائه داده است که به موجب آن بانک مرکزی این کشور نتواند دلار دیجیتال را مستقیماً برای افراد صادر کند. سناتور ایالت تگزاس معتقد است عرضه مستقیم دلار دیجیتال «نه تنها به متمرکز شدن اطلاعات مالی آمریکایی‌ها منجر می‌شود بلکه آنها را در معرض حمله [هکری] هم قرار می‌دهد.» وی همچنین ادامه داد این اقدام دست بانک مرکزی ایالات‌متحده را برای جاسوسی از تراکنش‌های خصوصی مردم باز می‌گذارد. کروز گفت در طراحی ارز دیجیتال بانکی باید به سه اصل حفاظت از حریم خصوصی مالی، حفظ سلطه دلار و کمک به نوآوری پایبند بود. این سیاستمدار آمریکایی همچنین مدعی شد عرضه یوان دیجیتال در چین به گونه‌ای بوده که بانک مرکزی می‌تواند از مردم این کشور جاسوسی کند.

سقف ۲۱ میلیونی بیت کوین برداشته می‌شود؛ کد پادشاه ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند

طبق بیانیه فوری اسلاش‌پول، اف ۲پو ل، انت‌پول و چند استخر استخراج بیت کوین، کد بیت کوین به‌زودی تغییر می‌کند و در حرکتی به‌شدت غیرمنتظره، سقف ۲۱ میلیونی بیت کوین برداشته خواهد شد. استخرهای استخراج معتقدند که ضد تورمی بودن بیت کوین و کاهش پاداش بلاک در بلندمدت نمی‌تواند انگیزه‌ای برای فعالیت ماینرها باشد. این اتفاق باعث شوک جامعه بیت کوین شده است.

رایزنی هند با نهادهای مالی جهانی برای تعیین مقررات ارزهای دیجیتال

بنا بر گزارش‌ها، مسئولان وزارت اقتصاد هند با هدف دست یافتن به چارچوبی برای قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال با نهادهایی همچون صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مشغول مذاکره هستند. یکی از عوامل تیم مذاکره‌کننده هند اعلام کرد: «نظرات صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را دریافت کرده‌ایم و آنها را تلفیق می‌کنیم.» وی خاطر نشان کرد پیش‌نویس طرحی که برای قانون‌گذاری این حوزه تهیه شده است با توجه به نظرات این نهادها بروز رسانی می‌شود. این پیش‌نویس احتمالاً طی شش ماه آتی نهایی شود و مواردی از جمله نحوه کنترل حوزه ارزهای دیجیتال، ریسک‌های مرتبط و چگونگی لحاظ کردن آن به عنوان یک طبقه دارایی را در بر خواهد گرفت.

رشد ۱۰۴ درصدی ASTR در ۱۰ روز اخیر

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط کوین تلگراف، بهای توکن ASTR پس از تشکیل کف ۰.۱۰۷ دلاری در روز ۲۲ مارس (دوم فروردین)، طی ۱۰ روز اخیر ۱۰۴ درصد رشد کرده است و با افزایش تقاضا در روز یکم آوریل (دوازدهم فروردین) به اوج روزانه ۰.۲۰۸ دلار رسیده است. در زمان تدوین این خبر، توکن ASTR در محدوده ۰.۲۰۴ دلار معامله می‌شود.

ارزش دوج کوین‌های موجود در رابین‌هود همچنان ۵.۸ میلیارد دلار است

حساب توئیتر دوج ویل آلرت با انتشار پیامی اعلام کرد پلتفرم رابین‌هود بیش از ۴۱.۶۸ میلیارد واحد دوج کوین را نگهداری می‌کند. این تعداد دوج کوین تقریباً ۳۱.۴۱ درصد از کل موجودی این میم کوین بوده و بهای آن بیش از ۵.۸۸ میلیارد دلار است. گفتنی است این رقم از ابتدای ماه مارس (دهم اسفند) تاکنون پابرجا مانده و بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران دوج کوین ذخایر خود را حفظ کرده‌اند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۵ هزار دلار

کد خبر 565760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.