برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در بوستان خانواده یزد

شهردار یزد با بیان اینکه تمام برنامه‌های نوروزی یزد خانواده‌محور بود، گفت: بوستان خانواده در طول سال میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی و آموزشی برای خانواده‌های یزدی است.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های متعددی که در سطح شهر در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در ارتباط با فعالیت‌های نوروزی به آن توجه کنیم این است که محور همه برنامه‌ها باید خانواده باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز غرب به خوبی از نقش خانواده در جامعه اسلامی ایران مطلع شده است و به همین دلیل بیشترین تهاجم خود را علیه کانون خانواده قرار داده است و تلاش می‌کند هرچه بیشتر پایه‌های این عنصر مهم اجتماعی را تضعیف کند.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه برای تقویت محوریت خانواده در جامعه باید تلاش کنیم، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها باید به‌نحوی باشد که بتوانیم خانوادگی بودن را در آن به خوبی مشاهده کنیم.

وی با اشاره به بازی‌های در نظر گرفته شده برای کودکان، تصریح کرد: بسیاری از بازی‌ها به گونه‌ای است که امکان حضور پدر و مادر و خواهر و برادر در کنار کودکان وجود دارد، در چنین بازی‌هایی باید افراد تشویق شوند که به صورت خانوادگی حضور پیدا کنند.

محی‌الدینی گفت: از ابتدای فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری و برنامه‌ریزی برای این ایام، تاکید ویژه‌ای صورت گرفت که برنامه‌ها به صورت خانواده‌محور تدوین شود، لذا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این اتفاق رخ داد و در حال حاضر شاهد حضور خانواده‌ها در برنامه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه شهروندان یزدی امسال حضور خوبی در برنامه‌های نوروزی شهرداری داشتند، گفت: با این وجود بسیاری از شهروندان به دلایل مختلف از جمله مسافرت نتوانستند در برنامه‌ها حضور پیدا کنند به همین دلیل برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا در طول سال چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد.

شهردار یزد گفت: با توجه به بهره‌برداری از نخستین بوستان تخصصی و اختصاصی خانواده در شهر یزد، امسال برنامه‌های متعدد فرهنگی و آموزشی ویژه خانواده‌های یزد در این مکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری یزد در طول چند ماه گذشته، تصریح کرد: در سطح شهر یزد پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی وجود داشت که هرکدام از آنها مدت زمان قابل توجهی از شروع عملیات اجرایی می‌گذشت و همچنان به صورت نیمه‌کاره رها شده بود.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری در سال گذشته رویکرد خود را بر تکمیل این پروژه‌ها و جلوگیری از تعریف پروژه جدید گذاشت و پروژه‌های شاخص زیادی در سطح شهر یزد به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های اجرا شده در حوزه‌های فرهنگی و خانوادگی، نخستین بوستان اختصاصی و تخصصی خانواده در یزد بود که تا قبل از این دوره شهرداری ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تا پیش از نوروز از آن بهره‌برداری کردیم تا مرکزی تخصصی برای برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مرتبط با خانواده باشد.

کد خبر 565736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.