در هیچ جای دنیا تلویزیون دولتی آگهی پخش نمی‌کند

پیمان جبلی گفت: تا اطلاع ثانوی یعنی تا زمانی که بودجه مورد نیاز سازمان صداوسیما به‌صورت کامل توسط دولت تأمین نشود از اجبار و الزام پخش آگهی رها نخواهیم شد و مجبور هستیم آگهی‌های بازرگانی را پخش کنیم. ما خودمان می‌دانیم که پخش این حجم از آگهی بازرگانی، با این کیفیت مورد پذیرش مخاطب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان صداوسیما درخصوص حجم آگهی‌هایی که از تلویزیون و رادیو پخش می‌شود، گفت: در کنار مشکلات مالیِ موجود، دولت هم ما را برای پخش آگهی موظف می‌کند، چون دولت می‌داند که کمک او نیازهای ما را تأمین نمی‌کند. ما موظف به درآمدزایی از طریق پخش آگهی در سقفی هستیم که بودجه مشخص می‌کند. درحقیقت سازمان صداوسیما پروژه‌های اقتصادی درآمدزا ندارد که بتواند نیازهای خود را تأمین کند. از طرف دیگر برای پرداخت حقوق همکاران خود در آخر ماه نمی‌تواند منتظر بماند تا سازمان برنامه، بودجه‌ای تخصیص دهد یا خیر.

پیمان جبلی افزود: اگر ما منتظر تخصیص سازمان برنامه باشیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که گاهی اوقات بودجه تخصیصی دیر می‌شود و گاهی کمتر از آن حدی است که باید باشد؛ درحالی‌که حقوق همکار را نمی‌شود عقب انداخت تا بودجه تخصیص پیداکند؛ بنابراین مجبور هستیم که جایی درآمدی منظم داشته باشیم تا بتوانیم حقوق را به صورت منظم پرداخت کنیم؛ آن‌جا تبلیغات بازرگانی و آگهی است.

وی بابیان اینکه در هیچ جای دنیا تلویزیون دولتی آگهی پخش نمی‌کند، گفت: اگرچه ما تلویزیون دولتی نیستیم و حاکمیتی به‌شمار می‌رویم، اما حتی شبکه‌های خصوصی هم این حجم از آگهی را پخش نمی‌کنند. این یعنی یک جای کار می‌لنگد؛ بنابراین یا دولت باید نیازهای ما را تأمین کند و یا خودمان باید به‌گونه‌ای توانمند شویم که بتوانیم منابع خود را تأمین کنیم و بتوانیم رنگ و بوی آنتن‌ خود را تغییر دهیم.

کد خبر 565655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.