مشخصات گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ+قیمت

قیمت ساعت هوشمند یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای ساعت هوشمند را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ با سیستم عامل جدید مبتنی بر Wear OS و حسگر بسیار دقیق BIA برای سنجش درصد چربی بدن، در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند اندرویدی موجود در بازار است. گجت پوشیدنی ذکر شده، اولین ساعت هوشمند دنیا به حساب می‌آید که به کاربران امکان می‌دهد درصد چربی بدن خون را از روی مچ دست خود مشاهده کنند. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ می‌پردازیم:

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ در دو اندازه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود. طراحی این محصول بسیار شبیه نسل‌های پیشین، گلکسی واچ اکتیو دو و گلکسی واچ سه است. گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ در هر دو اندازه از جنس فولاد ضدزنگ است که نسبت به بدنه آلومینیومی نسخه استاندارد گلکسی واچ چهار ، مقاومت بیشتری دارد. در سمت راست این محصول دو دکمه موجود دارد که علاوه بر قابلیت‌های بازگشت به صفحه اصلی و بازگشت به عقب، از الکترودهایی بهره می‌برد که با حسگر جدید BioActive جفت شده‌اند و قادر هستند جریان الکتریکی خفیفی به بدن بفرستند تا ترکیب بدن را مشخص کنند. یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های ظاهری گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ، حاشیه مکانیکی چرخان دور نمایشگر است که با اولین گلکسی واچ معرفی شد و به این محصول حس واقعی کلاسیک و سنتی را بخشید. حاشیه چرخان ساعت هوشمند به عنوان محافظ نمایشگر نیز عمل می‌کند؛ زیرا فاصله کمی با آن دارد و معمولاً ضربه به این حاشیه برخورد می‌کند. گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ گواهی IP68 و 5ATM را دریافت کرده است، بنابراین در برابر گرد و غبار و فشار آب تا عمق ۵۰ متر مقاوم است.

نمایشگر گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

مدل ۴۲ میلی‌متری گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ دارای نمایشگر سوپر امولد ۱.۱۹ اینچی با رزولوشن ۳۹۶ * ۳۹۶ پیکسل است، در حالی که مدل ۴۶ میلی‌متری دارای صفحه‌نمایش ۱.۳۶ اینچی با رزولوشن ۴۵۰ * ۴۵۰ پیکسل است. تراکم پیکسلی هر دو نمایشگر به کار رفته در محصول ذکر شده بسیار زیاد است، نمایشگر ۶۰ هرتزی گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ زاویه دید فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد، این نمایشگر زیر نور شدید خورشید نیز روشنایی و خوانایی بسیار مناسبی دارد. واچ فیس‌های متنوع گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ علاوه بر ظاهر جذاب و رنگارنگ، قابلیت شخصی‌سازی دارد و می‌توان گزینه‌های مختلفی را به آن‌ها اضافه کرد.

مشخصات گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ+ قیمت

مشخصات فنی و عملکرد گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

همه مدل‌های گلکسی واچ چهار به تراشه پنج نانومتری جدید اگزینوس W920 مجهز شده و با ۱.۵ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه شده است. البته هشت گیگابایت از ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار سیستم عامل و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض قرار دارد، هشت گیگابایت فضای خالی باقی مانده برای نصب اپلیکیشن‌های دلخواه و ذخیره آهنگ‌های مورد نظر کافی به نظر می‌رسد. حسگرهای گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ شامل سنسور ویژه‌ای به نام BioActive، شتاب‌سنج، بارومتر، ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس و سنسور نور است که انرژی نور را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند.

سیستم عامل گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ از سیستم عامل Wear OS گوگل بهره می‌برد و فقط با گوشی‌های اندرویدی جفت می‌شود. کاربران گجت پوشیدنی ذکر شده می‌توانند از همه اپلیکیشن‌های سازگار با ساعت هوشمند که در گوگل‌پلی است، استفاده کنند. گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ با ۲۲ اپلیکیشن پیش‌فرض به فروش می‌رسد، فقط دو اپلیکیشن آن یعنی گوگل مپس و گوگل پلی استور محصول شرکت گوگل است و دیگر اپلیکیشن‌ها اختصاصی سامسونگ هستند. گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ مانند نسل قبلی، از کیبورد T9 بهره می‌برد که می‌توان به کمک آن از داخل خود ساعت پیام نوشت و ارسال کرد. این کیبورد از همه ایموجی‌های اندروید و تایپ فارسی به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و برای سهولت تایپ، فهرستی از کلمات پیشنهادی فارسی را به کاربر نشان می‌دهد.

قابلیت‌های سلامتی گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ از سنسور سه در یک جدیدی به نام BioActive استفاده می‌کند که در واقع تراشه‌ای است که وظیفه سه حسگر مختلف را انجام می‌دهد: حسگر اپتیکال ضربان قلب که در اکثر مچ‌بندهای سلامت مانند می بند شش شیائومی وجود دارد، حسگر سنجش ECG برای تشخیص اختلال در ریتم ضربان قلب و حسگر ارزیابی ترکیب بدن (BIA). گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ با استفاده از تکنیکی به نام BIA، ترکیب بدن را اندازه‌گیری می‌کند؛ به طوری که طی آن یک جریان الکتریکی ضعیف به بدن ارسال می‌کند. این حسگر در واقع میزان آب موجود در بدن را اندازه‌گیری می‌کند، زیرا جریان الکتریکی در بافتی که درصد آب بیشتری دارد، سریع‌تر حرکت می‌کند. از آنجا که میزان آب در چربی کمتر از ماهیچه است، این تکنیک می‌تواند میزان چربی موجود در بدن فرد را تخمین بزند. برای استفاده از قابلیت BIA، در اندا باید وزن و قد خود را وارد کنید تا درصد چربی بدن در مقایسه با شاخص توده بدنی (BMI) مشخص شود.

باتری گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

انرژی مورد نیاز نسخه ۴۲ میلی‌متری گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ با استفاده از یک باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شرکت سازنده اعلام کرده است که با هر بار شارژ کردن این محصول، می‌توان به مدت ۴۰ ساعت از آن استفاده کرد. به نظر می‌رسد که تقریباً دو ساعت طول می‌کشد تا گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ از یک تا صددرصد شارژ شود، با نیم ساعت شارژ کردن این محصول می‌توان به مدت نصف روز از آن استفاده کرد.

مزایای گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

  • حاشیه چرخان کلاسیک دور نمایشگر
  • پشتیبانی کیبورد از زبان فارسی و همه ایموجی‌های اندروید
  • وجود حسگر جدید BioActive برای سنجش درصد چربی بدن
  • قابلیت دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی
  • نمایشگر سوپر امولد با کنتراست بالا، روشنایی و زاویه دید فوق‌العاده
  • واچ‌فیس‌های گوناگون، زیبا با قابلیت شخصی‌سازی
  • یکپارچگی رضایت‌بخش با اکوسیستم گلکسی و دیگر گوشی‌های اندرویدی

معایب گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

  • قیمت
  • نامناسب برای افرادی با مچ باریک
  • ناسازگاری با آیفون
  • شارژدهی نسبتاً کم باتری
  • پشتیبانی نکردن از گوگل اسیستنت

قیمت گلکسی واچ چهار کلاسیک سامسونگ

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت مدل ۴۶ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ، شش میلیون و ۹۷۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 565553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.