عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۳ فروردین

در این بسته خبری در مورد رونمایی گوگل از لانچر جدید سیستم‌عامل کروم،عرضه  مدل‌های جدید گلکسی واچ ۵ با قدرت باتری بیشتر، معرفی گوشی تاشوی هواوی میت X3 تا ماه آینده می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

ناسا نکاتی در رابطه با رصد آسمان در ماه آویل را فاش کرد

ناسا با اطلاعات به‌روزرسانی خود در مورد آنچه که در پنجره باز بالای سرتان قرار دارد، بازگشته است.

نکته جالب در ماه آوریل، ظهور چهار سیاره آشنا و معلق است و به راحتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. این صحنه در نیمه اول این ماه با ظاهر شدن سیارات زهره، مریخ و زحل قبل از طلوع خورشید آغاز می‌شود. سیاره مشتری از اواسط این ماه وارد صحنه می‌شود و یک ساعت قبل از طلوع خورشید قابل مشاهده خواهد بود که در نتیجه چهارسیاره نمایان می‌شوند. در اواخر ماه آوریل، مشتری کمی قبل از طلوع خورشید در آسمان حرکت می‌کند و مشاهده این سیاره درخشان آسان می‌شود.

چت کردن در اینستاگرام راحت‌تر می شود

اینستاگرام با افزودن قابلیت مولتی تسکینگ یا انجام همزمان چند کار، به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد همزمان با مرور فید، چت کنند.

با این تغییر، چت‌های جدید بالای بخش فید ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند همزمان با مرور فید، با زدن روی بخش پیام، پاسخ دهند.

این اپلیکیشن همچنین میانبری را اضافه کرده تا اشتراک گذاری پست‌ها سریع‌تر شود. کاربران به جای گشتن در فهرست دوستانشان، می‌تواند چهار دوست را مشخص کنند که در هنگام انتخاب گزینه اشتراک گذاری، به عنوان میانبر ظاهر خواهند شد.

اینستاگرام همچنین قابلیت اشتراک گذاری آهنگ را اضافه می‌کند که به کاربران امکان می دهد ۳۰ ثانیه پیش نمایش آهنگ‌های اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک را به اشتراک بگذارند.

مدل‌های جدید گلکسی واچ ۵ با قدرت باتری بیشتر به بازار می‌آید

سامسونگ مدل‌های جدید ساعت هوشمندی که تولید می‌کند را با ظرفیت باتری بیشتر به دست کاربران می‌رساند.

سامسونگ توانست ظرفیت باتری ساعت ۴۴ میلی‌متری خود با نام گلکسی واچ چهار را نسبت به نسل قبلی خود افزایش دهد، این در حالی است که در مورد مدل ۴۰ میلی‌متری اینطور نبود. گواهینامه Safety Korea نشان می‌دهد که هر دو اندازه در نسل بعدی ارتقا می‌یابند. این یک ارتقاء تدریجی دوباره خواهد بود، اما بازهم استقامت باتری یک هفته‌ای هنوز برای ساعت‌های هوشمند تمام عیار امکان پذیر نیست.

سامسونگ گلکسی واچ پنج با اندازه ۴۰ میلی‌متری (EB-BR900ABY) دارای باتری ۲۷۶ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که +۲۹ میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته است. ساعت بزرگ‌تر Watch5 با اندازه ۴۴ میلی‌متری (EB-BR910ABY) باتری ۳۹۷ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعت (۳۶+ میلی‌آمپرساعت) افزایش یافته است.

آپدیت WatchOS 8.5 موجب از کار افتادن قابلیت شارژ سریع در اپل واچ سری ۷ می‌شود!

شرکت اپل در روز چهاردهم مارس (بیست و سوم اسفند ماه سال گذشته) به‌روزرسانی iOS 15.4، iPadOS 15.4 و WatchOS 8.5 را منتشر کرد. متاسفانه آپدیت WatchOS 8.5 موجب بروز مشکلی عجیب برای کاربران جدیدترین نسل از ساعت‌های هوشمند اپل شده است. کاربران اپل واچ سری ۷ در گزارشات انتقادی خود اعلام کرده‌اند که به‌دنبال نصب WatchOS 8.5 روی اسمارت‌واچ آنها، قابلیت شارژ سریع دستگاه از کار افتاده است.

کاربران اپل واچ سری ۷ با انتشار پیام‌هایی در انجمن Reddit و صفحه پشتیبانی اپل به این مشکل اشاره کردند. یک پست پیش‌تر منتشر شده در صفحه پشتیبانی اپل به سرعت شارژ اپل واچ سری هفت توسط شارژر BoostCharge PRO برند بلکین پس از نصب به‌روزرسانی جدید اشاره نموده و ادعا می‌کند که باتری ساعت در هر ساعت حدوداً پنج درصد شارژ می‌شود. با این‌حال یکی از کاربران با نام مستعار StevieStets در واکنش به این پست اعلام کرده که پس از به‌روزرسانی اپل واچ سری ۷ خود به WatchOS 8.5، فرآیند شارژ این اسمارت‌واچ توسط شارژر BoostCharge PRO به‌طور کامل متوقف شده است.

عرضه مک بوک ایر جدید تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲

اپل در حال آماده شدن جهت عرضه نسخه جدید مک بوک ایر خود در اواخر سال جاری است. مک بوک ایر جدید به طور بالقوه دارای طراحی به روز شده با حاشیه‌های باریک‌تر در کنار قطعات داخلی ارتقا یافته خواهد بود. در حالی که شایعات مربوط به این دستگاه در مورد بازه زمانی عرضه تا به الان متناقض بوده است، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که مک بوک ایر جدید قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل مک بوک ایر جدید را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد.

به گفته راس یانگ، انتظار می‌رود مک بوک ایر بعدی دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر از ۱۳.۶ اینچی در برابر مدل فعلی ۱۳.۳ باشد. همچنین علاوه بر این، شایعه شده است که مک بوک ایر دارای تراشه M2 با پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی ۹ و ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. در حالی که تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی یکسان است، اما سرعت و کارایی آن بهبود می‌یابد. مینگ چی کو اظهار داشت که مک بوک ایر جدید دارای تراشه ارتقا یافته M1 خواهد بود اما هنوز جزئیات بیشتری در این مورد به اشتراک گذاشته نشده است.

سری ردمی نوت ۱۲ در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

سری ردمی نوت ۱۲ احتمالاً در ماه آوریل یا مه امسال معرفی خواهد شد. همچنین این هندست مجهز به پردازنده شرکت مدیاتک با کارآیی بالا خواهد بود.

اگرچه اظهارنظر قطعی پیرامون استفاده از نمایشگر LCD یا اولد در این هندست امکان‌پذیر نیست؛ اما در هر صورت حفره کروی‌شکل مخصوص دوربین سلفی در مرکز قسمت فوقانی صفحه‌نمایش مستقر خواهد شد.

پیش از این لو ویبینگ؛ رئیس Xiaomi Group و مدیرعامل برند ردمی اعلام کرد که مدل به‌روزرسانی شده سری ردمی نوت هر ۶ ماه یکبار روانه بازار خواهد شد. بنابراین این رویکرد جایگزین چرخه سالیانه معرفی مدل‌های جدید خواهد شد. هندست‌هایی که تحت سری ردمی نوت به بازار عرضه می‌شوند؛ تمرکز ویژه‌ای بر مقوله عملکرد خواهند داشت.

گوگل از لانچر جدید سیستم‌عامل کروم رونمایی کرد

لانچر جدید سیستم‌عامل کروم گوگل دسترسی به اپلیکیشن‌ها و سازمان‌دهی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

گوگل پس از چندسال، سرانجام لانچر سیستم‌عامل کروم را بازطراحی خواهد کرد. این تغییر در صدمین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل اعمال خواهد شد.

لانچر جدید سیستم‌عامل کروم مثل منوی استارت ویندوز، دسترسی به برنامه‌های تحت وب، اپلیکیشن‌هایی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بخش جست‌وجو را آسان‌تر می‌کند. لانچر در نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل، کل صفحه را به صورت افقی می‌پوشاند و حتی زمانی که در حالت تمام صفحه نباشد، فضای زیادی را اشغال می‌کند.

گوشی تاشوی هواوی میت X3 احتمالاً تا ماه آینده معرفی می‌شود

ظاهراً این شرکت چینی قصد دارد تا گوشی تاشوی جدید خود یعنی هواوی Mate X3 را تا ماه آینده معرفی کند.

هواوی به دلیل محدودیت‌های موجود در تأمین قطعات با مشکلاتی روبرو است، اما ظاهراً این شرکت چینی قصد دارد تا گوشی تاشوی جدید خود یعنی هواوی Mate X3 را تا ماه آینده معرفی کند. این دستگاه به نبرد رقبایی از اوپو و سامسونگ خواهد رفت.

ال جی مشغول ساخت پنل تاشو اولد برای لپ تاپ های اچ پی و مک بوک اپل است

ال‌جی دیسپلی در اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه CES از یک پنل OLED تاشو ۱۷ اینچی رونمایی کرد و در حال حاضر اولین مشتری خود را دارد – اچ پی یک لپ‌تاپ تاشو با استفاده از این پنل اواخر امسال عرضه خواهد کرد. ال‌جی همچنین پنل ۱۳.۳ اینچی لنوو تینک پد X1 فولد را از سال گذشته عرضه کرد.

سازنده نمایشگر ممکن است یک مشتری بزرگتر در قلاب داشته باشد – اپل. نشریه کره ای نوشت که ال جی و اپل در حال همکاری برای توسعه پنل جدیدی هستند که در مک بوک-آیپد هیبریدی تاشو استفاده می شود. این پنل به جای پلی آمید از شیشه بسیار نازک (UTG) استفاده می کند. انتظار می رود اپل سال آینده اولین گوشی هوشمند تاشو خود را معرفی کند و شایعات ادعا می کنند که از قلم پشتیبانی می کند. لپ‌تاپ تاشو باید از قلم نیز پشتیبانی کند – پنل‌هایی که ال‌جی به لنوو می‌دهد و اچ پی از ورودی لمسی و قلم پشتیبانی می‌کنند.

نسخه جهانی وان پلاس ۱۰ پرو اولین آپدیت را دریافت کرد

همانطور که می دانید، چندی روز قبل وان پلاس تصمیم گرفت ۱۰ پرو خود را از چین خارج و آن را برای بازارهای جهانی معرفی کند. امروز، تنها ۲۴ ساعت پس از آن، این شرکت در حال حاضر اولین به روز رسانی نرم افزاری را برای مدل جهانی منتشر می کند.

بروزرسانی جدید، ابتدا در هند با شماره نسخه NE2211_11.A.11 عرضه شده و سپس در اتحادیه اروپا با شماره نسخه NE2213_11.A.12 ارائه می شود. تغییرات برای هر دو بازار یکسان است و دارای بهینه‌سازی‌هایی در سرعت فوکوس برای ویدیوهای گرفته شده در حالت اسلوموشن، عکس‌های بهبودیافته در حالت پرتره، و وایت بالانس بهتر برای دوربین جلو بهینه‌شده است. به علاوه الگوریتم تشخیص اثر انگشت بهینه شده برای نرخ باز کردن قفل، عملکرد بهتر و روان در بازی ها، اتصالات Wi-Fi پایدارتر و به طور کلی تجربه Wi-Fi پیشرفته و پایداری بهتر سیستم در این بروزرسانی دیده می شود.

کد خبر 565508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.